Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Polmos Lublin chce uzyskać 100 mln zł z nowej emisji

0
Podziel się:

Polmos Lublin planuje uzyskanie z nowej emisji 1,5 mln akcji serii E 100 mln zł. W ofercie publicznej, która odbędzie się w drugiej połowie stycznia, spółka chce także sprzedać 1 mln akcji serii A - poinformował Polmos w komunikacie.

"Celem emisji jest pozyskanie środków na realizację strategii Polmosu Lublin w następujących obszarach: rozbudowa mocy produkcyjnych oraz inwestycje mające na celu przede wszystkim podniesienie jakości produkowanych wyrobów spirytusowych oraz obniżenie kosztów produkcji" - napisano.

Ponadto "zakup producentów wyrobów spirytusowych, w szczególności posiadających silną pozycję na rynku wódek czystych i gatunkowych, lub znaków towarowych dotyczących wyrobów spirytusowych. Inwestycje w środki trwałe, pozwalające Polmosowi Lublin wejść w nowy segment działalności, czyli w produkcję napojów o niskiej zawartości alkoholu" - dodano.

Na rozbudowę mocy produkcyjnych Polmos chce przeznaczyć 20-30 mln zł, na zakup w ciągu dwóch lat producentów wódek czystych oraz znaków towarowych wódek czystych 15-55 mln zł, a na produkcję napojów o niskiej zawartości alkoholu do 20 mln zł

Publikacja przedziału cenowego akcji producenta Wódki Żołądkowej Gorzkiej nastąpi 17 stycznia.

Zapisy w liczącej 0,5 mln akcji transzy inwestorów indywidualnych odbędą się od 18 do 26 września, w tym samym terminie budowana będzie księga popytu wśród inwestorów instytucjonalnych. Zapisy w tej liczącej 2 mln akcji transzy odbędą się od 26 do 27 stycznia.

Po trzech kwartałach 2004 roku Polmos Lublin miał 9,4 mln zł zysku netto oraz 239,1 mln zł przychodów ze sprzedaży.

Polmos Lublin został sprywatyzowany we wrześniu 2001 roku. Wówczas Skarb Państwa sprzedał 80 proc. akcji spółce Jabłonna SA. Obecnie główni udziałowcy Polmosu to spółki Jabłonna SA (82,18 proc.) i Żołądkowa SA (11,58 proc.). Obie kontrolowane są przez prywatnego biznesmena Janusza Palikota, działającego w branży alkoholowej.

W Polsce 85 proc. sprzedawanej wódki to wódka biała, a 15 proc. kolorowa.

Wśród wódek kolorowych, według badań AC Nielsen, pierwsze miejsce zajmuje produkowana przez Polmos Lublin Żołądkowa Gorzka. Ma ona 43,3 proc. udziału w wolumenie sprzedaży. Następna w kolejności jest Żubrówka Polmosu Białystok z 25-procentowym udziałem.

Oprócz Żołądkowej Gorzkiej Polmos Lublin wytwarza wódkę Żubr, Palikotówkę i smakowe Nalewki Kresowe.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)