"Zdecydowaliśmy o wprowadzeniu Polsatu na GPW, gdyż uważamy, że będzie to najlepszy sposób wyceny spółki. Realny termin debiutu na giełdzie to druga połowa 2005 roku" - powiedział PAP w piątek Solorz-Żak.
O planach upublicznienia Polsatu Solorz-Żak mówił już od kilku lat. Czekał jednak z tą decyzją do czasu otrzymania od Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji nowej dziesięcioletniej koncesji na nadawanie programu telewizyjnego.
Solorz-Żak rozważał również pozyskanie dla Polsatu inwestora branżowego.
Solorz-Żak poinformował, że wejście Polsatu na giełdę nie oznacza oddania kontroli nad spółką.
"Nowi inwestorzy obejmą pakiet mniejszościowy w Polsacie. Może to być około 20-30 proc. kapitału spółki, ale ostateczne decyzje w tej sprawie podejmiemy po rozmowach z naszymi doradcami" - powiedział właściciel Polsatu.
Solorz-Żak poinformował, że przedmiotem publicznej oferty będą akcje nowej emisji, ale jeszcze jest za wcześnie, żeby mówić o jej wielkości.
"Polsat potrzebuje środków na inwestycje, ale nie chcę jeszcze mówić o jaką kwotę chodzi" - powiedział.
W piątkowym wywiadzie dla gazety "Puls Biznesu" Solorz-Żak dodał, że na GPW trafi Polsat plus kilka spółek zależnych - produkcyjna, reklamowa i kanały tematyczne, ale bez platformy cyfrowej.
Pozostałe aktywa należące do grupy Polsatu, w tym towarzystwo emerytalne, bank i spółka ubezpieczniowa pozostaną wyłączną własnością Solorza-Żaka.
Solorz-Żak powiedział również "Pulsowi Biznesu", że wyniki finansowe Polsatu w tym roku powinny być lepsze niż przed rokiem, gdyż rynek jest w coraz lepszej kondycji, rośnie reklama i pojawiają się nowe technologie.
Według danych firmy badawczej AGB Polska, w 2003 roku Polsat zajmował trzecią pozycję na ogólnopolskim rynku telewizyjnym z udziałem na poziomie 16,5 proc., czyli o 1,78 pkt proc. niższym niż rok wcześniej.
W styczniu tego roku udział Polsatu w rynku ogólnopolskim wyniósł 15,1 proc. (16,7 proc. w styczniu 2003 roku) i był o 0,3 proc. wyższy od udziału TVN (14,8 proc., rok wcześniej 13,6 proc.).
W 2003 roku wpływy Polsatu spadły do 1,64 mld zł z 1,74 mld zł w 2002 roku. Dane te jednak opierają się na cennikach i nie obejmują udzielanych przez stację rabatów.