Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Polskie Jadło planuje debiut na GPW w 2007 roku

0
Podziel się:

Grupa Kościuszko Polskie Jadło chce w 2007 roku wejść na GPW. Firma planuje pozyskać z rynku około 20 mln zł na rozwój, m.in. własną sieć restauracji sektora premium i nową koncepcję fast-food Ready&Go pit-stop bar - poinformował Jan Kościuszko, prezes i właściciel spółki.

"Wszystkie pozyskane pieniądze chcemy przeznaczyć na rozwój firmy. Z giełdy chcemy pozyskać około 20 mln zł" - powiedział PAP Kościuszko.

Prospekt spółki powinien trafić do Komisji Nadzoru Finansowego jesienią. "Powinno to nastąpić w granicach początku listopada" - dodał Kościuszko. Obecnie spółka jest w trakcie procesu przekształcania ze spółki jawnej w spółkę akcyjną. Rodzina Kościuszko po ofercie zachowa kontrolę nad firmą.

Jan Kościuszko poinformował, że obecnie według wstępnych wyliczeń wartość spółki jest szacowana na około 110 mln zł. Na 2007 rok firma planuje około 3,8 mln zł zysku wobec 3,5 mln zł w 2006 roku.

"To prognoza ostrożna" - powiedział prezes. Kapitał uzyskany ze sprzedaży akcji ma zostać przeznaczony na rozwój własnych sieci restauracji sektora premium, nowego konceptu fast-food Ready&Go pit-stop bar, a także poszerzenie działalności wytwórczo-handlowej prowadzonej pod marką Polskie Jadło. Grupa Kościuszko w kwietniu 2006 roku odsprzedała spółce Sfinks Polska SA sieć sześciu restauracji wraz z marką Chłopskie Jadło za 27 mln złotych.

Firma planuje, że do czerwca 2007 jej potencjał gastronomiczny zostanie odbudowany z nadwyżką. Na początku czerwca 2007 roku Grupa ma dysponować łącznie dziesięcioma obiektami gastronomicznymi - pięcioma punktami Ready&Go oraz pięcioma restauracjami z sektora premium.

Obecnie działają trzy restauracje premium pod markami Polskie Jadło, Kuchnia Polska i Ościenne oraz Łowcy Smaków, a kolejne dwie uruchomione zostaną w czerwcu 2007. "Dodatkowo otwarte zostały już dwa pit-stop bary Ready&Go, a następne dwa czynne będą od pierwszego czerwca br. Ponad to przygotowany i wdrożony zostanie także projekt pilotażowy z Ready&Go typu mobile" - podała w komunikacie Grupa Kościuszko Polskie Jadło.

Pod marką Polskie Jadło Grupa sprzedaje także wyroby gotowe, których produkcja odbywa się na zlecenie firmy według ściśle ustalonych receptur oraz z nadzorem procesu technologicznego. Produkty dostępne są w większych sieciach hipermarketów na terenie całego kraju. W 2007 roku Grupa Kościuszko Polskie Jadło skoncentruje się na zagospodarowaniu lokalizacji w Krakowie.

W 2008 roku, po zakończeniu inwestycji krakowskich, nastąpi rozwój ogólnopolskiej sieci premium pod marką Polskie Jadło na poziomie 4-6 placówek rocznie. Jednak najbardziej liczną część Grupy stanowić będą punkty Ready&Go pit-stop bar, docelowo 80 placówek. "Działamy również w tak zwanym sektorze "uruchomień" polegającym na organizacji i odsprzedaży gotowych i funkcjonujących restauracji, bądź sieci i tę część biznesu także chcemy mocno rozwinąć" - powiedział Kościuszko cytowany w komunikacie spółki.

ipo
giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)