Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Prokom: SPIN - Czy warto było?

0
Podziel się:

Kupując Spin, Prokom kupił przede wszystkim kompetencje spółki w obszarze świadczenia obsługi systemu bilingowego dla ponad 60% klientów indywidualnych TP S.A

Sądzimy, że tak. Uwzględniając prognozowane na miniony roku przychody spółki na poziomie 78 mln zł oraz zysk netto rzędu 19 mln zł, zakup Spinu odbył się przy wartości 3,6 P/S oraz 14 P/E, co z perspektywy wskaźników krajowych integratorów wydaje się wygórowaną ceną. Zapłaconą premię usprawiedliwia natomiast wewnętrzna efektywność operacyjna spółki oraz jej pozycja względem TP S.A. Jeśli sprawdzą się prognozy, ta zatrudniająca 200 informatyków spółka uzyska ponad 20% marżę netto co jest osiągnięciem znacznie przewyższającym wyniki giełdowej konkurencji. Kupując Spin, Prokom kupił przede wszystkim kompetencje spółki w obszarze świadczenia obsługi systemu bilingowego dla ponad 60% klientów indywidualnych TP S.A. W roku bieżącym Spin planuje obsługiwać wszystkich klientów indywidualnych narodowego operatora tym samym zapewniając sobie wyłączność w tym zakresie. Wybór TP S.A. na korzyść oferowanego przez Spin systemu do obsługi tego pionu oraz trzyletnie, opiewające w chwili obecnej na 160 mln zł kontrakty
podpisane z TP S.A. zdają się być gwarancją długoletniej współpracy obu spółek. Stąd wybór Prokomu uważamy za trafiony nawet przy kontrowersyjnie wysokiej ewaluacji.

giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)