International Trading and Investments SA (ITI) złożył w czwartek prospekt emisyjny TVN SA do Komisji Papierów Wartościowych i Giełd. W ofercie publicznej będą sprzedawane tylko istniejące akcje TVN - poinformował ITI.
"Prospekt ten został przygotowany w związku z wprowadzeniem akcji TVN do publicznego obrotu na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych" - napisano w komunikacie
"Podczas oferty będą sprzedawane wyłącznie istniejące akcje TVN, co oznacza, że środki ze sprzedaży akcji trafią do ich właścicieli, a nie do spółki" - powiedziała w czwartek PAP Małgorzata Czaplicka, menadżer TVN ds. kontaktów z inwestorami.
Wcześniej prezes ITI Jan Wejchert mówił, że w ofercie publicznej zostanie zaoferowane inwestorom mniej niż 50 proc. akcji TVN, a większość stanowić będą akcje już istniejące. Tym samym sugerował, że będzie nowa emisja.
"Na dzień dzisiejszy spółka nie planuje dużych inwestycji, w związku z tym bieżące przepływy gotówkowe razem z otwartą linią kredytową są wystarczające na pokrycie planowanych wydatków kapitałowych" - powiedziała Czaplicka.
W komunikacie ITI podał, że oferta publiczna istniejących akcji skierowana będzie do inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych w Polsce oraz do inwestorów instytucjonalnych poza granicami Polski.
"Data wprowadzenie akcji TVN do publicznego obrotu zależy od procesu akceptacyjnego przyjętego przez KPWiG" - napisano.
Prezes ITI w połowie sierpnia powiedział w wywiadzie dla PAP, że planowany termin publicznej oferty akcji TVN przesunie się z października na przełom listopada i grudnia 2004 roku.
Funkcję Liderów oferty TVN pełnią wspólnie JP Morgan, CAIB oraz CDM Pekao.
Globalnym koordynatorem oferty jest JP Morgan, zaś oferującymi akcje w publicznym obrocie oraz współzarządzającymi ofertą w Polsce są CDM Pekao oraz CAIB Securities.
Obecnie TVN w 90 proc. jest kontrolowany przez ITI, a w 10 proc. przez spółkę zależną od BRE Banku, który jest akcjonariuszem ITI.
Zysk netto TVN wzrósł w pierwszym półroczu 2004 roku o 93 proc. do 81 mln zł. Natomiast zysk operacyjny spółki zwiększył się w tym czasie o 28 proc. i wyniósł 106 mln zł. Przychody TVN wzrosły o 19 proc. do 362 mln zł.
Spółka TVN, poprzez siedem programów telewizyjnych (TVN, TVN Siedem, TVN 24, TVN Meteo, TVN Turbo, TVN Style i ITVN), nadaje różnorodne audycje począwszy od wiadomości, poprzez programy poświęcone bieżącym wydarzeniom, programy typu talk shows i reality shows, filmy, seriale, aż po programy dla dzieci.
Według wcześniejszych informacji, w przyszłym roku TVN ma wystartować z kanałem biznesowym.