Notowania

energetyka
18.12.2018 12:46

PSPA zbada całkowite koszty posiadania samochodu elektrycznego w logistyce

Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) prowadzi projekt "Misja Zerowa Emisja", w ramach którego zbada emisję CO2 oraz całkowite koszty posiadania (TCO) dostawczego pojazdu elektrycznego w warunkach miejskich. Raport z badania zostanie ogłoszony pod koniec marca, poinformował prezes PSPA Maciej Mazur.

Podziel się
Dodaj komentarz

"Kluczem jest poznanie odpowiedzi na pytanie, kiedy wyższe koszty zakupu pojazdu elektrycznego zaczynają być równoważne kosztom użytkowania, czyli w którym momencie samochód elektryczny ma przewagę wartościową, biznesową w kontekście jego użytkowania w porównaniu z pojazdami konwencjonalnymi" - powiedział Mazur podczas spotkania prasowego.

W ramach projektu prowadzona jest analiza porównawcza emisji CO2 oraz całkowitych kosztów posiadania pojazdu elektrycznego w porównaniu z pojazdem spalinowym. W trwającym od dwóch tygodni projekcie zaopatrzenie przewożone jest dwoma samochodami: elektrycznym Volkswagenem e-Crafterem i Volkswagenem Carfterem z silnikiem Diesla. Projekt potrwa łącznie 7 tygodni. Samochód elektryczny ładowany jest w nocy, przy możliwości szybkiego ładowania w miarę potrzeby.

Badanie realizowane jest metodą elektroniczną oraz poprzez zapisy wykonywane przez kierowców samochodów. Wśród analizowanych parametrów są: czas jazdy, pokonywany dystans, średnia prędkość, profil przyspieszeń, liczba tankowań i ładowań, spalanie i zużycie energii. W raporcie końcowym uwzględnione zostaną: cena pojazdu, cena paliwa i energii, koszty serwisu, temperatura otoczenia.

"Raport końcowy ogłosimy podczas targów motoryzacyjnych Poznań Motor Show pod koniec marca. Będzie to pierwszy raport badający TCO w segmencie pojazdów logistycznych" - powiedział prezes.

Pojazdy dostarczył Volkswagen, a procesem logistycznym zarządza No Limit. Dostawy realizowane są najpierw dla IKEA, a od przełomu 2018 r. i 2019 r. dla H&M. Zaopatrzenie jest wożone z magazynów No Limit do sieci sklepów w Warszawie. Urządzenia pomiarowe dostarczyła firma Alphabet, infrastrukturę ładowania zapewnia Garo, a wsparcie technologiczne - koncern Engie.

Projekt realizowany jest pod patronatem Europejskiego Stowarzyszenia Elektromobilności (AVERE). Bierze w nim udział także Przemysłowy Instytut Motoryzacji (PIMOT).

Tagi: energetyka, transport, logistyka, giełda, wiadomości, giełda na żywo
Źródło:
ISBnews
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
18-12-2018

pioa kiedy ktoś policzy to dla zwykłego Kowalskiego? czy ma sens kupno takiego samochodu?

Rozwiń komentarze (1)