Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Pyszne.pl zanotowało wzrost obrotów o 110% r/r do ok. 150 mln zł w I półroczu

0
Podziel się:
Pyszne.pl zanotowało wzrost obrotów o 110% r/r do ok. 150 mln zł w I półroczu

Serwis Pyszne.pl zanotował wzrost obrotów na swojej platformie o 110% r/r do ok. 150 mln zł w I półroczu 2017, podała spółka. Liczba zamówień w tym okresie wzrosła dwukrotnie do prawie 3,5 mln, a spółka ocenia, że możliwości rozwoju, jakie rysują się na krajowym rynku są znacznie większe.

"Od I kwartału 2016 roku, Pyszne.pl nie tylko utrzymuje, ale konsekwentnie umacnia pozycję zdecydowanego lidera polskiego rynku zamówień jedzenia w internecie. Według własnych szacunków, pod względem ilości zamówień serwis jest już 5 razy większy niż drugi w kolejności gracz rynkowy. Pyszne.pl współpracuje z 5,6 tys. restauracji w całej Polsce, z czego 850 w samej Warszawie. Obrót dla restauracji wygenerowany na platformie w I półroczu 2017 wzrósł o ponad 110% r/r, osiągając wartość bliską 150 mln zł (35 mln euro). Średnia wartość zamówienia wyniosła 43 zł (10,03 euro)" - czytamy w komunikacie.

Polska jest strategicznym rynkiem grupy z uwagi na obiecujące dotychczasowe wskaźniki wzrostu we wciąż trwającej wczesnej fazie penetracji rynku, podano również.

"Polski rynek zamówień online znajduje się obecnie w stosunkowo wczesnej fazie i ma ogromny potencjał do dalszego wzrostu. Naszym celem długoterminowym jest zbudowanie w Polsce biznesu na skalę porównywalną do tej, którą grupa osiągnęła na gruncie holenderskim. Dlatego planujemy utrzymanie dotychczasowej strategii intensywnego marketingu, rozbudowania oferty i aktywnego nawiązywania współpracy z restauracjami, w tym sieciami gastronomicznymi" - powiedział współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl Arkadiusz Krupicz, cytowany w komunikacie.

Dodał, że z roku na rok liczba użytkowników serwisu znacząco wzrasta. "W zasadzie nie zauważamy już barier psychologicznych, które jeszcze parę lat temu powstrzymywały Polaków przed zamawianiem z restauracji drogą internetową. Pyszne.pl jest zdecydowanym liderem rynku i dzięki kampaniom marketingowym w TV i Outdoorze - najbardziej rozpoznawalną marką w swojej kategorii. To powoduje, że zaufanie użytkowników stale rośnie. Jak pokazują dane - konsumenci szybko przekonują się, że szeroki wybór, możliwość dodawania i sprawdzania opinii i szybkość zamówienia przeważają nad korzyściami dzwonienia do restauracji" - wskazał Krupicz.

Pyszne.pl inwestuje również w rozwój produktu, poprzez zwiększenie opcji płatności, czy odbiór własny jedzenia z restauracji o określonej godzinie. Powodzenie serwisu do zamawiania jedzenia jest też mocno związane z jakością partnerstwa z restauracjami.

"Do systemu włączamy ponad 200 lokali miesięcznie, z czego połowa zgłasza się do nas sama. Współpracujemy między innymi z sieciami Da Grasso, Biesiadowo, Sphinx czy 77 Sushi. Przez lata działalności rozwijamy głębokie zrozumienie biznesu restauracyjnego w Polsce. Naszym partnerom w pierwszej kolejności zależy oczywiście na dodatkowym zysku, jaki osiągną dzięki serwisowi. Spełniamy te oczekiwania. Dla najlepszych restauracji dostarczamy około miliona dodatkowego obrotu rocznie. Również w mniejszych miastach, jak Toruń czy Wejherowo restauracje mogą liczyć na kilkaset tysięcy obrotu rocznie" - dodał dyrektor zarządzający Pyszne.pl.

Spodziewa się dalszego rozwoju rynku w Polsce, tak jak stało się to w części krajów europejskich. "Jest to jednak rynek typu 'winner takes all'. Pozycja lidera jest warunkiem koniecznym, aby się na nim utrzymać, lecz niewystarczającym do osiągnięcia sukcesu. Konieczne jest także zbudowanie ogólnokrajowej rozpoznawalności marki i działania ukierunkowane na zmianę zachowań konsumentów, którzy niejednokrotnie wciąż z przyzwyczajenia składają zamówienia drogą telefoniczną. Mimo osiągniętej pozycji niekwestionowanego lidera, wciąż uważnie przyglądamy się sytuacji rynkowej, szukając możliwości dalszego rozwoju" - podsumował dyrektor zarządzający Pyszne.pl.

Marka Pyszne.pl należy do Takeaway.com - jednego z największych na świecie serwisów do zamawiania jedzenia online.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)