Redan, który po trzech kwartałach 05 miał 8,8 mln zł skonsolidowanej straty, zamierza zakończyć 2006 rok zyskiem netto, głównie poprzez znaczącą poprawę rentowności marki Top Secret - poinformował w piątek PAP dyrektor finansowy/ członek zarządu Bogusz Kruszyński.
"Na dzień dzisiejszy tylko sprzedaż produktów marki Top Secret jest deficytowa. Pozostałe marki są dla Redanu rentowne i przynoszą zyski" - powiedział Kruszyński.
W podniesieniu zyskowności Top Secret ma pomóc przyjęty w listopadzie program zwiększania sprzedaży odzieży tej marki.
Redan zamierza dokonać zmian organizacji punktów sprzedażowych oraz zmniejszyć koszty sprzedaży poprzez renegocjację umów franszyzowych, a także umów z wynajmującymi miejsca sklepowe.
Ponadto spółka chce powiększyć kolekcję Top Secretu z 335 w sezonie jesień-zima 05 do 700 modeli w sezonie wiosna-lato i 1000 na jesień-zima 2006 roku.
Redan ma w swojej ofercie także markę Troll, której sprzedaż przynosi spółce niecałe 20 proc. przychodów.
Poza markami Top Secret i Troll, Redan prowadzi również sieć sklepów Textil Market, sprzedających odzież polskich producentów oraz kolekcje Redanu z poprzednich sezonów.
Sprzedaż z sieci Textil Market, liczącej w listopadzie 99 sklepów, stanowi około 25 proc. przychodów Redanu i jest rentowna.
Ponadto niecałe 20 proc. przychodów Redanu pochodzi ze sprzedaży odzieży w hipermarketach, głównie pod marką Top Hit.
Dodatkowo od niedawna Redan jest wyłącznym dystrybutorem marki Morgan w Polsce.
Narastająco po trzech kwartałach spółka odnotowała stratę netto na poziomie 8,8 mln zł. Przychody wyniosły 178 mln zł, a strata operacyjna 6,1 mln zł.