Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Redlink: 57% klientów skorzystało min. raz z promocji otrzymanych w e-mailach

0
Podziel się:

Aż 57% klientów przyznaje, że w ostatnim roku do zakupu co najmniej jednego produktu przekonały ich informacje o rabatach zawarte w e-mailach, wskazują eksperci Redlink, powołując się na badanie ARC Rynek i Opinia. Duża skuteczność e-mail marketingu sprzyja niesłabnącej popularności tego rozwiązania. Na znaczeniu zyskują celowane kampanie, skierowane do konkretnej grupy odbiorców.

Redlink: 57% klientów skorzystało min. raz z promocji otrzymanych w e-mailach

"Aż połowa z nas co najmniej raz kupiła w ostatnim roku produkt, bo rabat otrzymany e-mailem był atrakcyjny i dopasowany do odbiorcy. To bardzo wysoki wskaźnik, dlatego przedsiębiorcy nie rezygnują z tej formy promocji. Widzimy jednak pewną zmianę. Firmy, zamiast rozsyłać e-maile do jak najszerszej grupy, ograniczają i segmentują swoje bazy. Zysków z takiego podejścia jest sporo. Po pierwsze, korzyści wizerunkowe. Kiedy wysyłamy e-maile tylko do zainteresowanych, nie narażamy się na irytację osób, które muszą kasować niechciane treści. Po drugie, mniejszą grupę odbiorców łatwiej angażować i budować z nią więź. Po trzecie, wielkimi krokami zbliża się RODO. Myślę, że nowe regulacje to dla wielu firm idealny moment do przemyślenia swojej strategii e-mail marketingowej" - powiedział marketing manager w Redlink Marek Kaczmarek, cytowany w komunikacie.

Z badania ARC Rynek i Opinia wynika, że aż 57% osób w ciągu ostatniego roku zakupiło od 1 do 5 produktów po otrzymaniu informacji o promocji na skrzynkę pocztową. Kolejne 16% respondentów kupiło 6-10 produktów, a 7% nawet od 11 do 15 rzeczy. Do zakupu nie więcej niż 5 produktów częściej przyznają się mężczyźni niż kobiety - odpowiednio 61% vs. 54%. Z kolei co dziesiąta kobieta przyznaje, że w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy, skuszona promocją w newsletterze, zakupiła nawet 15 produktów. Wśród mężczyzn ten odsetek jest zdecydowanie mniejszy i wynosi zaledwie 4%, podano również.

"Skłonność do zakupów po otrzymaniu na skrzynkę pocztową informacji o promocji spada z wiekiem. Podczas gdy 64% osób w wieku 18-24 lata przyznaje się do zakupu co najmniej jednego produktu, korzystając z promocji, wśród ludzi w wieku 34-44 lata ten odsetek wynosi 53%" - czytamy dalej.

RODO, czyli nowe regulacje o ochronie danych osobowych, wchodzą w życie w maju. Dla niektórych przedsiębiorców może to oznaczać m.in. konieczność zbierania nowych zgód na przetwarzanie danych osobowych do celów marketingowych oraz zgody na przesyłanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej.

"Firmy powinny odpowiedzieć sobie na pytanie, czy wiadomości promocyjne, które wysyłają, dostają tylko te osoby, które ich oczekują. Taki e-mailowy rachunek sumienia i dostosowanie komunikatów do odbiorców pozwoli zwiększyć skuteczność komunikacji" - podsumował Kaczmarek.

Redlink to profesjonalny system do realizacji kompleksowych kampanii e-mail i SMS. Firma współpracuje ze wszystkimi polskimi operatorami telekomunikacyjnymi. Przez ponad 10-lat w branży Redlink stał się gwarantem wysokiej jakości obsługi klienta i rozwiązań dostosowanych do rozmaitych potrzeb klientów.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)