Grupa PPWK zwiększyła zysk netto do 7,4 mln zł na koniec 2007 roku wobec 3,3 mln zł rok wcześniej i trzykrotnie zwiększyła przychody do 38,4 mln zł dzięki zrealizowanym akwizycjom i wzrostowi wyniku na działalności finansowej w 2007 roku.
- _ Tak dobre wyniki finansowe są przede wszystkim efektem realizacji zaplanowanych na 2007 r. akwizycji oraz wyniku na działalności finansowej _ - powiedział prezes PPWK, Andrzej Ziemiński, cytowany w komunikacie.
- _ Do skonsolidowanych danych mogliśmy już wliczyć zysk netto spółek EL2 i DRSA, które zrealizowały w pełni zakładane plany finansowe. Neotel, którego wyniki będziemy konsolidować po zakończeniu procesu akwizycji, również może pochwalić się realizacją budżetu na 2007 r. _ - dodał.
Zysk netto Grupy PPWK wzrósł do 7,4 mln zł, a zysk operacyjny sięgnął 3,6 mln zł na koniec 2007 r. Przychody wyniosły w tym czasie 38,4 mln zł. Wszystkie spółki z grupy wykazały dodatnie wyniki finansowe w 2007 r.
PPWK w IV kwartale poniosła niewielka stratę operacyjna wysokości 62 tys. zł na poziomie EBITDA, spowodowaną głównie wzrostem ogólnych kosztów zarządzania, w efekcie jednorazowych kosztów obsługi transakcji z El2, DRSA oraz Neotel. Spółka zakończyła jednak cały 2007 rok jednostkowym zyskiem netto na poziomie 4,2 mln zł, wobec 3,5 mln zł w 2006 r.
Spółka DR S.A. wypracowała przychody na poziomie 82 mln zł i osiągnęła zysk netto wysokości 2,97 mln zł na koniec 2007 roku, a spółka EL2 osiągnęła zysk netto na poziomie 2,5 mln w 2007 roku, realizując tym samym prognozę zarządu.
PPWK spodziewa wzrostu sprzedaży w 2008 roku, mimo spadku cen oraz większej konkurencji na rynku kartografii i reklamy w mediach- _ papierowych _ w IV kw. 2007 r.
- _ Nasz nowy produkt - system nawigacyjny Navigo - został wprowadzony do sprzedaży pod koniec trzeciego kwartału i znajduje się obecnie w fazie rozwoju kanałów dystrybucji. Na II kwartał 2008 r. - po zakończeniu tego etapu - zaplanowane są działania promocyjne _ - powiedział prezes.
PPWK S.A. rozwija działalność w zakresie aplikacji nawigacyjnych oraz cyfrowych baz danych, dostarczając rozwiązania miedzy innymi dla operatorów sieci komórkowych (ERA) oraz firm z sektora prywatnego (Eniro - Panorama Firm) i sektora publicznego (GDDKiA).
Wynikiem realizacji strategii, która zakłada zdobycie rynku w obszarze dostawców on-line jest podpisanie w listopadzie przez PPWK długoterminowego kontraktu współpracy z Google Maps na dostawę geograficznych baz danych do systemu.
Spółka podała, że docelowo grupa kapitałowa PPWK zostanie przekształcona w strukturę holdingowa, obejmująca pięć linii biznesowych z obszaru TMT (telecommunication, media, technology).
Do oddzielnych przedsiębiorstw wydzielone zostaną piony kartografii i nawigacji satelitarnej. Grupa budowana jest zarówno poprzez przejęcia (El2, Neotel, DRSA), jak i organiczny wzrost w obecnych liniach biznesu (Copernicus w obszarze mediów i wydawnictw oraz NAVIGO w obszarze nowych technologii nawigacji satelitarnych).