*Silvano Fashion Group, producent damskiej bielizny miał 15,5 mln euro skonsolidowanego zysku netto w 2007 roku. W 2008 roku spółka planuje utrzymać tempo rozwoju i mocno zakorzenić się na rynku rosyjskim. *
W 2007 roku spółka miała 98,5 mln euro skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, a zysk netto wyniósł 15, 5 mln euro. W analogicznym okresie 2006 roku było to odpowiednio: 37 mln euro i 4 mln euro.
_ Od lipca 2007 roku spółka notowana jest na GPW. Nie planuje na razie nowych emisji akcji, ani wypłat dywidendy. _Spółka planuje w tym roku otwarcie kolejnych 60 sklepów oraz uzyskanie wzrostu sprzedaży o co najmniej 20 proc. 40 salonów ma zostać otworzonych w Rosji, reszta w krajach bałtyckich, na Białorusi, Ukrainie. W Polsce planowane jest otworzenie co najwyżej dwóch nowych sklepów. Obecnie cała sieć obejmuje 115 placówek z czego 44 sklepy w Rosji.
- _ Głównym rynkiem zostaje rynek rosyjski, ze względu na szybki rozwój tamtejszej gospodarki. Musimy dostosować się do tego, że rozwija się tam rynek detaliczny i sieci handlowe _ - mówi prezes, Sergei Kusowski.
Według niego liczba sklepów z bielizną, które mogą zostać otwarte w nowych centrach waha się w zależności od wielkości centrów od 3 do 10 sklepów. - _ Jeżeli nie wejdziemy do nowego centrum handlowego w Rosji, czy na Ukrainie, to wejdzie tam konkurencja _ - wyjaśnia prezes.
Planowane jest także usprawnienie systemu logistycznego, gdyż spółka obsługuje dwa duże rynki - rosyjski i ukraiński.
Jeżeli chodzi o Polskę, spółka chce w chwili obecnej skupić się głównie na restrukturyzacji przejętych wcześniej sklepów i poprawie wyników sprzedaży.
Silwano Fashian Group jest estońską spółką z branży odzieżowej, specjalizującą głównie w produkcji bielizny damskiej. Portfolio spółki składa się z takich marek jak m.in.: Milavitsa, Lauma, PTA, Linter i przejęta niedawno w Polsce sieć sklepów Splendo.