Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Solorz: Oferta publiczna Polsatu na początku 2006 roku

0
Podziel się:

Oferta publiczna akcji Telewizji Polsat SA, głównie nowej emisji, o wartości 200-300 mln euro może odbyć się na początku 2006 roku, powiedział właściciel Polsatu Zygmunt Solorz-Żak./ ISB /

Oferta publiczna akcji Telewizji Polsat SA, głównie nowej emisji, o wartości 200-300 mln euro może odbyć się na początku 2006 roku, powiedział w piątek właściciel Polsatu Zygmunt Solorz-Żak.

"Myślę, że do oferty dojdzie na początku przyszłego roku" - powiedział Solorz dziennikarzom w piątek.

W styczniu Solorz zapowiadał, że Polsat planuje debiut giełdowy w czwartym kwartale 2005 roku, w drodze nowej emisji akcji. Mówił wówczas, że na giełdę ma trafić 20-25% akcji Polsatu.

W piątek Solorz wyjaśnił, że planowana oferta przesunęła się w czasie, gdyż trwają jeszcze prace służące dostosowaniu rachunkowości spółki do Międzynarodowych Standardów rachunkowości (MSR) i do dyrektyw Unii Europejskiej.

Solorz podkreślił, że nie ma jeszcze ostatecznej decyzji, czy dojdzie też do sprzedaży "starych" akcji.

"Na pewno będzie podwyższenie kapitału i być może sprzedaż akcji istniejących, przeze mnie, ale jeśli tak, to będzie to niewielki pakiet" - powiedział.

Solorz szacuje, że cała oferta będzie miała wartość 200-300 mln euro.

Właściciel telewizji poinformował, że Polsat chce wykorzystać pozyskane środki na różne projekty, m.in. na naziemną platformę cyfrową, zakupy programowe i poprawę płynności firmy.

Solorz nie wykluczył też w piątek, że w celu pozyskania środków możliwa jest emisja obligacji spółki, jednak priorytetem jest giełda.

Od kilku lat Solorz zapowiada już możliwość debiutu Polsatu na giełdzie, bądź też znalezienia inwestora, który mógłby otrzymać mniejszościowy pakiet akcji. Wiosną ub. roku mówił w wywiadzie dla agencji ISB, że Polsat zamierza rozpocząć rozmowy z inwestorami w połowie roku, a jeśli one nie zostaną sfinalizowane, spółka będzie chciała pozyskać kapitał na giełdzie, co może się stać najwcześniej w 2005 roku.

Wpływy reklamowe Polsatu wyniosły w 2004 roku 1,48 mld zł (wobec 1,64 mld zł rok wcześniej), jak wynika z danych firmy badawczej AGB Polska, podczas gdy wpływy drugiej co do wielkości komercyjnej telewizji TVN, notowanej na giełdzie od grudnia ub. r. – 1,40 mld zł wobec 1,60 mld zł w 2003 roku.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)