Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Spadek sprzedaży w grupie Eurocash. Ale...

0
Podziel się:

Sieć handlowa podała wyniki po pierwszym kwartale.

Spadek sprzedaży w grupie Eurocash. Ale...
(Monkeybusinessimages/Dreamstime)

Zysk netto grupy Eurocash w pierwszym kwartale 2014 roku wyniósł 1,34 mln zł wobec 11,3 mln zł zysku rok wcześniej - poinformowała spółka. Wynik jest lepszy od prognoz, które zakładały wynik na poziomie 1 mln zł.

Skonsolidowana sprzedaż Grupy Eurocash w pierwszym kwartale 2014 roku spadła o 3,69 proc. r/r, do 3,72 mld zł. Analitycy spodziewali się przychodów na poziomie 3,8 mld zł.

_ Głównym powodem spadku sprzedaży pomimo dużego wzrostu w Cash&Carry, Delikatesach Centrum oraz KDWT było zakończenie umowy współpracy z siecią sklepów Stokrotka w 2013, efekt kalendarza związany z przesunięciem świąt wielkanocnych do 2 kwartału w 2014 roku i ogólne pogorszenie nastrojów konsumenckich widoczne na rynku detalicznym _ - napisano w komentarzu do wyników.

Skonsolidowana marża brutto w pierwszym kwartale wzrosła o 1,02 p.p. do poziomu 10,20 proc.

_ Główną przyczyną wzrostu marży brutto w 1 kwartale 2014 w porównaniu do 1 kwartału 2013 pomimo widocznej rynkowej presji poziom marż było odzyskanie kontroli operacyjnej w Eurocash Dystrybucja (Tradis) oraz wyższa marża realizowana na sprzedaży alkoholu _ - podała spółka.

Zysk operacyjny grupy Eurocash w pierwszym kwartale sięgnął 12,1 mln zł wobec 13,4 mln zł konsensusu PAP i 21,2 mln zł przed rokiem. Marża operacyjna grupy spadła do 0,32 proc. z 0,55 proc. przed rokiem.

Wynik EBITDA grupy wyniósł w trzech pierwszych miesiącach 2014 roku 41,56 mln zł wobec 40,9 mln zł konsensusu PAP i 50,18 mln zł rok wcześniej. Marża EBITDA spadła do 1,12 proc. z 1,30 proc. rok wcześniej.

W 1 kwartale 2014 roku sprzedaż formatu Cash & Carry do odbiorców zewnętrznych wyniosła 1,1 mld zł i wzrosła o 9,16 proc. rdr. Wzrost sprzedaży LFL dla stałej liczby hurtowni dyskontowych wyniósł 1,30 proc., a bez uwzględniania kategorii wyrobów tytoniowych oraz kart telefonicznych wzrost sprzedaży LFL sięgnął 1,68 proc.

Liczba hurtowni dyskontowych Eurocash Cash & Carry na koniec 1 kwartału 2014 roku wyniosła 160 (łącznie z 3 hurtowniami Batna). Liczba sklepów sieci abc wyniosła 6199, a ich udział w całkowitej sprzedaży Cash & Carry wyniósł 52,61 proc. w porównaniu do pierwszego kwartału 2013.

Sprzedaż hurtowa Eurocashu z centrów dystrybucyjnych Delikatesy Centrum wyniosła w pierwszym kwartale 391,64 mln zł i wzrosła o 5,89 proc. rdr. Sprzedaż hurtowa dla stałej liczby sklepów należących do sieci Delikatesy Centrum spadła o 4,68 proc. Na niższy poziom LFL miał wpływ fakt, iż święta wielkanocne miały miejsce w drugim kwartale 2014 (zaś w roku 2013 - w 1 kwartale) oraz trudna sytuacja rynkowa.

Liczba sklepów należących do sieci Delikatesy Centrum na koniec 1 kwartału 2014 r. wyniosła 894 placówki.

Sprzedaż do klientów zewnętrznych zrealizowana przez Eurocash Dystrybucja wyniosła 1 mld zł, co stanowi spadek o 19,68 proc. rdr. Spadek sprzedaży był spowodowany przede wszystkim zakończeniem współpracy z siecią Stokrotka (która w 1 kwartale 2013 r. generowała ok. 195 mln zł sprzedaży ) oraz transferem lokalizacji cash&carry do Eurocash Cash&Carry (ok. 55 mln zł sprzedaży w 1 kwartale 2013 r.).

W tym samym czasie Tradis zyskał dodatkową sprzedaż poprzez przejęcie klientów należących do segmentu stacji benzynowych od Eurocash Alkohole oraz Eurocash Gastronomia.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)