Producent mebli Swarzędz SA liczy, że 2006 rok będzie ostatnim, w którym spółka odnotuje stratę netto.
Po uzyskaniu środków z emisji akcji firma skupia się na budowie sieci sprzedaży oraz pozyskiwaniu kontraktów na wyposażenie -poinformował Włodzimierz Ehrenhalt, prezes spółki. "W tym roku na pewno zanotujemy kilkumilionową stratę. Przy takich problemach nie można firmy odbudować w ciągu roku. Mamy nadzieję, że będzie to ostatni rok ze stratą netto, choć wynika ona też z działań, które podjęliśmy, aby firmę rozwijać" - poinformował Ehrenhalt na piątkowym spotkaniu z dziennikarzami.
Przychody Swarzędza powinny w 2006 roku wynieść około 10 mln zł.
_ Po trzech kwartałach 2006 roku grupa miała 6,2 mln zł przychodów i 1,55 mln zł straty netto. _ Dzięki emisji 33,3 mln akcji z prawem poboru spółka ma do dyspozycji ok. 13 mln zł na ekspansję rynkową.
"Zakładamy, że 2007 rok będzie pierwszym normalnym rokiem, jeżeli chodzi o działalność. W spółce skończyły się problemy związane z przeszłością, na bardzo dobrych warunkach odzyskaliśmy park maszynowy" - powiedział prezes.
Swarzędz Meble najpóźniej do 2010 roku chce zwiększyć roczne obroty do 100-150 mln zł, osiągając 10 proc. udziału w swoim segmencie rynku (segment premium i top premium) oraz 2 proc. udziału w polskim rynku mebli ogółem.
W 2007 roku Swarzędz rozszerzy ofertę o meble tapicerowane sprzedawane pod własną marką produkowane przez podwykonawców. Obecnie spółka oferuje w swoich salonach meble tapicerowane innych firm.
Teraz firma ma 10 własnych salonów sprzedaży i cztery salony firm współpracujących. W pierwszym kwartale 2007 roku Swarzędz chce otworzyć 10 kolejnych własnych salonów.
_ Do końca 2007 roku firma chce zbudować większość z 35-50 salonów własnych i 15-20 placówek franczyzowych. _ Swarzędz szacuje, że osiągnięcie rentowności przez jeden sklep to kwestia 6-8 miesięcy.
Firma zdecydowała, że w handlu detalicznym sprzedawać będzie meble tylko we własnych salonach lub u wybranych partnerów.
Poza detalem Swarzędz liczy na osiągnięcie dużej części przychodów z kontraktów na dostarczanie kompleksowego umeblowania (np. instytucji i hoteli).
"Może się okazać, że w 2007 roku ta część może być większa niż sprzedaż detaliczna" - powiedział prezes.
Spółka nie wyklucza, że przyszłości ponownie sięgnie po środki na rozwój przez emisję z prawem poboru, choć na razie nie ma takich planów.
Produkcja Swarzędza odbywa się w dwóch zakładach. Fabryka w Swarzędzu produkuje krzesła i stoły, a zakład w Kościanie meble skrzyniowe.