Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

TCL: Sprzedaż TV w Polsce wyniesie ok. 2,3 mln, spółka liczy na 5% rynku w br.

1
Podziel się:
TCL: Sprzedaż TV w Polsce wyniesie ok. 2,3 mln, spółka liczy na 5% rynku w br.

TCL Operations Polska szacuje, że w tym roku w Polsce sprzedanych zostanie 2,2 - 2,3 mln telewizorów, poinformował dyrektor produktowy na Europę koncernu Marek Maciejewski. Ze swoimi markami TCL i Thomson koncern chce zwiększyć udział w rynku w Polsce do ok. 5% na koniec tego roku.

"W 2017 przewidujemy sprzedaż 2,2-2,3 mln telewizorów w Polsce. Średnia cena sprzedaży odbiornika TV w naszym kraju to 1850 zł i jest to średnia europejska, ale nie oddaje w pełni rynku, gdyż mediana sprzedaży to 1000 zł. Średnia przekątna w Polsce to 44 cale" - powiedział Maciejewski podczas prezentacji telewizora TCL serii C70.

Według jego słów, telewizory o przekątnej min. 40 cali to 65% szacowanego wolumenu sprzedaży. Z kolei segment smart ma odpowiadać za 55%, standard UHD jest w 28% sprzedawanych w Polsce telewizorów, a zakrzywione TV to 1,5% wolumenu sprzedaży.

"Segment telewizorów Ultra HD, w który celujemy będzie dynamiczny. Szacujemy w tym roku na 630 - 650 tys. sprzedanych odbiorników. Średnia przekątna w tym segmencie to 53 cale. Średnia cena to z kolei 3500 zł" - wskazał przedstawiciel TCL.

Dodał, że sprzedaż TV z Ultra HD 55 cali szacowana jest 250 tys. w tym roku, 65 calowe odbiorniki mają sprzedać się w liczbie ok. 100 tys., a modele powyżej 65 cali to szacowany wolumen 10 tys.

"Łącznie z obiema markami Thomson i TCL mamy 3% polskiego rynku. Chcielibyśmy zakończyć ten rok w okolicach 5%. I półrocze było trudne ze względu na wysoką bazę porównawczą związaną z mistrzostwami Europy w ub.r. Dlatego nasze działania marketingowe skierowane są na II półrocze" - powiedział country manager Maciej Piekałkiewicz.

Podaje, że TCL pozycjonuje się jako marka produktów dla aspirujących młodych ludzi. Według jego słów, koncern dysponuje prawami do marki Thomson jeszcze przez kilka lat.

,,Do tego czasu będziemy prowadzić obie marki. Jednak TCL będzie szczególnie rozwijana o nowe wiodące na rynku rozwiązania w cenie, na którą stać naszą grupę docelową" - wskazał Piekałkiewicz.

Flagowy telewizor TCL serii C70 to ultracienki produkt z technologią 4K HDR. C70 został wyposażony w przedni system dźwiękowy JBL oraz technologię Android TV.

,,Tworzymy TV zgodne z oczekiwaniami rynku. Kluczowe elementy naszej strategii to proste 'skandynawskie' wzornictwo, unikanie ramek na krawędziach, wysokiej jakości materiały jak aluminium, wykorzystanie rozwiązań Ultra HD, czy HDR w rynkowej cenie" - podsumował Maciejewski.

TCL Operations Polska posiada fabrykę telewizorów w Żyrardowie, która realizuje produkcję na rynki europejskie. Dysponuje ona czterema liniami z potencjałem produkcyjnym 2,8 mln telewizorów rocznie.

TCL to trzeci największy producent telewizorów na świecie.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(1)
Kula
7 lat temu
Nawet nie wiedziałem ich w sklepie kupując telewzior. W końcu padło na Philipsa z ambilightem i nie żałuję decyzji.