Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

To może być trudny rok dla medialnego giganta

0
Podziel się:

Cyfrowy Polsat spodziewa się 4-6 procentowego spadku rynku reklamy TV w 2013 roku.

To może być trudny rok dla medialnego giganta
(Sjgh/Dreamstime)

Cyfrowy Polsat spodziewa się, że rynek reklamy telewizyjnej w 2013 roku spadnie o 4-6 procent - podała spółka w prezentacji wynikowej.

W styczniowej rozmowie z PAP członek zarządu Telewizji Polsat Maciej Stec ocenił, że rynek reklamy TV w 2013 roku, zgodnie z prognozami ZenithOptimedia, może spaść o 5,7 proc. rok do roku.

Ankietowani przez PAP przedstawiciele domów mediowych spodziewają się, że rynek reklamy TV w 2013 roku spadnie o ok. 5-10 procent.

W raporcie wynikowym Cyfrowego Polsatu za 2012 roku podano również, że w ocenie spółki rynek reklamy TV w Polsce ma duży potencjał wzrostu w długim terminie.

Cyfrowy Polsat spodziewa się 37-procentowego wzrostu reklamy wideo online w latach 2012-2016

_ - Według naszych wyliczeń opartych na prognozach PwC (Global entertainment and media outlook: 2012-2016) średni wzrost wydatków na reklamę wideo online w latach 2012-2016 wyniesie 37 proc.(CAGR). Uważamy, że dzięki pozycji lidera rynku wideo online (poprzez telewizję internetową ipla) będziemy beneficjentem wzrostu tego perspektywicznego segmentu rynku reklamy _ - podała spółka w raporcie.

Poprzednie szacunki spółki mówiły o wzroście reklamy wideo online w latach 2012-2016 w średnim tempie ok. 42 procent.

W ocenie spółki rynek reklamy telewizyjnej w Polsce ma duży potencjał wzrostu w długim terminie.

_ - Zważywszy jednak na to, że telewizja jest bardzo efektywnym medium reklamowym i biorąc pod uwagę relatywnie niski poziom wydatków na reklamę w Polsce na mieszkańca i jako odsetek PKB w porównaniu do innych rynków europejskich, wierzymy, że rynek reklamy telewizyjnej w Polsce charakteryzuje się dużym potencjałem wzrostu w perspektywie długoterminowej _ - podano w raporcie.

_ - Warto zaznaczyć, iż pomimo wzrostu znaczenia nowych mediów, szacuje się, że telewizja wciąż będzie atrakcyjną i popularną formą spędzania czasu, głównie dzięki nowym możliwościom technicznym, takim jak m.in.: coraz większa oferta kanałów nadawanych w HD, VOD oraz dzięki rosnącej liczbie odbiorników z dostępem do internetu _ - dodano.

Porównaj na wykresach spółki i indeksy Dodaj wykresy do Twojej strony internetowej

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)