Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Toora planuje debiut na GPW w grudniu

0
Podziel się:

Toora Poland, producent komponentów samochodowych i felg, chce zadebiutować na warszawskiej giełdzie jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia. Spółka zamierza zainwestować w Polsce do 2007 roku 100 mln zł.

"Chcielibyśmy zakończyć tą operację (wprowadzania spółki na parkiet - PAP) jeszcze w grudniu, przed świętami Bożego Narodzenia" - poinformował na środowej konferencji prasowej prezes firmy Renzo Poli.

Dodał, że oferta będzie obejmować wyłącznie akcje nowej emisji. Na rynku znajdzie się ok. 35 proc. papierów spółki.

Toora Poland jest producentem aluminiowych komponentów samochodowych i felg (ok. 80 proc. przychodów grupy) oraz aluminiowych grzejników centralnego ogrzewania (ok. 13,4 proc. przychodów). Spółka jest częścią włoskiej grupy Toora.

Środki z planowanej emisji zostaną przeznaczone na inwestycje. Przedstawiciele firmy nie chcieli jednak ujawnić, o jaką kwotę może chodzić.

Plan inwestycyjny Toory w Polsce zakłada zainwestowanie do 2007 roku 100 mln zł.

"Pieniądze z wyemitowanych akcji pomogą nam uruchomić nowe linie produkcyjne w jednej z naszych fabryk, która mieści się w Nisku" - poinformował Poli.

Spółka, poza zwiększeniem mocy produkcyjnych, zamierza poszerzać ofertę dla segmentu samochodów osobowych, a także wejść na rynek samochodów dostawczych i ciężarowych.

Obecnie Toora Poland nie planuje przejęcia innych spółek ze swojego sektora.

"Posiadamy w Polsce dwie fabryki - w Nisku oraz w Żorach. Chcemy skupić się na ich rozwoju organicznym" - powiedział Poli.

Spółka zapowiada, że chce być czołowym pod względem rozwiązań technologicznych producentem aluminiowych komponentów samochodowych w Europie Środkowej i Wschodniej.

W 2004 roku zysk netto firmy wyniósł 15,2 mln zł, EBITDA 23,7 mln zł, a przychody 143,9 mln zł.

W pierwszym półroczu 2005 roku zysk netto wyniósł 5,8 mln zł, EBITDA 18,3 mln zł, a przychody 92,8 mln zł.

Przedstawiciele spółki poinformowali, że drugie półrocze jest dla firmy lepsze pod względem wyników.

"Różnica podyktowana jest sezonowością produkcji. Sprzedaż grzejników jest zawsze lepsza w drugim półroczu" - powiedział Poli.

"Poza tym jest to efekt inwestycji. Grupa inwestuje dużo w pierwszym półroczu, co przekłada się na wyniki w drugiej połowie roku" - dodał.

Od momentu rozpoczęcia działalności Toora w Polsce w 2002 roku łączna wartość nakładów wyniosła ok. 180 mln zł.

giełda
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)