Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

TVN podtrzymuje prognozę

0
Podziel się:

W II kwartale TVN miała 138,78 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2007 roku wobec 85,17 mln zł zysku rok wcześniej.

TVN podtrzymuje prognozę
(Money.pl/Tomasz Brankiewicz)

Spółka medialna TVN podtrzymała swoją prognozę wyników finansowych na 2007 roku, w komunikacie wydanym w piątek. TVN prognozuje, że w 2007 roku jej skonsolidowane przychody wzrosną o 23-26%, a wyłączając Grupę Onet - o 15-18%.

W II kwartale TVN miała 138,78 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2007 roku wobec 85,17 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wzrosły do 407,46 mln zł wobec 308,50 mln zł przed rokiem.

Wzrost jest częściowo efektem przejęcia przez TVN grupy internetowej Onet.pl (w lipcu 2006) i spółki Mango Media (w maju 2007).

Przychody spółki wzrosły w sumie o 32%, wyłączając wpływ Onetu i Mango - o 20%. Przychody reklamowe wzrosły o 23% do 324 mln zł. Wyłączając Onet.pl i Mango, wzrost przychodów reklamowych wyniósł 12%. Duży wpływ na wzrost przychodów miał kanał TVN, który podniósł o 20% ceny reklam sprzedawanych w pakietach GRP (które stanowią 82% wszystkich przychodów kanału z reklam).

_ Przychody z tytułu licencji na emisję programów operatorom telewizji kablowej wzrosły o 56% do 23 mln zł. Spółka ocenia, ze jest to efekt zwiększenia o ponad 1 mln liczby abonentów płatnych programów grupy. _ W II kwartale ogólny udział kanału TVN w prime time wzrósł do 20,7% z 20,3% przed rokiem. Jednak udział stacji w grupie docelowej (również w prime time) spadł do 26,5% z 29,5%. Spadek jest tłumaczony tym, że Polsat i TVP uruchomiły ramówki, które miały pomóc im odzyskać straconą wcześniej widownię.

"Nasza polityka polega na nie inwestowaniu w prime time w miesiącach poza sezonem (czyli wiosną i jesienią) ze względu na relatywnie niską ilość środków z reklam do zdobycia w tym okresie" - czytamy w komunikacie spółki.

TVN 24 zwiększył całodobowy udział w rynku w grupie docelowej do 5,7% z 3,6% w II kw. 2006 roku. Na początku sezonu jesiennego TVN uruchomi nowy kanał biznesowy - TVN CNBC.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)