Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

TVN w II kwartale zarobił więcej niż oczekiwano

0
Podziel się:

Zysk netto grupy TVN wzrósł w drugim kwartale 2005 roku o 16,2 proc. w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku do 70,7 mln zł. Wynik okazał się wyższy od konsensusu, zakładającego zysk netto grupy TVN na poziomie 61,36 mln zł.

Zysk netto grupy TVN wzrósł w drugim kwartale 2005 roku o 16,2 proc. w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku do 70,7 mln zł - poinformowała spółka w czwartkowym komunikacie. Wynik okazał się wyższy od konsensusu, zakładającego zysk netto grupy TVN na poziomie 61,36 mln zł.

TVN jednocześnie podtrzymał prognozę wyników dla grupy na 2005 rok, która zakłada marżę EBITDA na koniec 2005 roku pomiędzy 30 a 33 proc. oraz wzrost przychody o 9 do 13 proc.

"Wyniki osiągnięte w drugim kwartale pozwalają grupie kapitałowej TVN na zrealizowanie opublikowanych prognoz dotyczących wyników za cały 2005 rok" - napisała spółka w komentarzu do wyników kwartalnych.

W II kwartale skonsolidowany zysk operacyjny TVN wzrósł o 29,4 proc. i wyniósł 81,3 mln zł. Marża operacyjna za drugi kwartał wyniosła 37,3 proc. wobec 31 proc. rok wcześniej.

Marża EBITDA grupy wzrosła do 42,1 proc. w II kwartale z 35 proc. w II kwartale ubiegłego roku.

Przychody netto grupy TVN w drugim kwartale wzrosły o 7,5 proc. do 218 mln zł.

Pytani przez PAP analitycy prognozowali, że przychody grupy TVN w drugim kwartale wzrosły o 5,7 proc. do 214,28 mln zł, zysk operacyjny zwiększył się o 11,4 proc. do 72,4 mln zł, a zysk netto był zbliżony do ubiegłorocznego i wyniósł 61,36 mln zł wobec 60,8 mln zł.

TVN podał, że wzrost przychodów w II kwartale w porównaniu do analogicznego okresu 2004 roku w dużej mierze zawdzięcza wzrostowi cen reklamy, który osiągnął poziom 13 proc. dla programu TVN.

W sumie przychody grupy z emisji reklam wzrosły o 6,7 proc. do 187,3 mln zł w II kwartale.

Spółka szacuje, że w pierwszym półroczu rynek reklamy wzrósł o 11 proc., a rynek reklamy telewizyjnej zwiększył się o 10,4 proc. wobec pierwszego półrocza 2004 roku.

"Stosunek kosztów produkcji i nadawania programów telewizyjnych do przychodów netto ze sprzedaży spadł do 51,3 proc. za drugi kwartał 2005 r. z 56,2 proc. za drugi kwartał 2004 r." - podano w raporcie.

Grupa odnotowała jednak wzrost kosztów sprzedaży o 61,5 proc. do 11,5 mln zł, który był spowodowany przede wszystkim wzrostem kosztów marketingu i badań.

Spółka podała, że udział grupy TVN w oglądalności w grupie docelowej w prime time wzrósł do 31,7 proc. w II kwartale z 29,1 proc. w analogicznym okresie 2004 roku.

Za II kwartał grupa uzyskała przychody finansowe netto w kwocie 7,5 mln zł, podczas gdy w analogicznym okresie 2004 roku uzyskane przychody finansowe wyniosły 11,3 mln zł.

Z raportu wynika też, że w II kw. grupa poniosła ujemne różnice kursowe netto w kwocie 1,2 mln zł, podczas gdy w analogicznym okresie 2004 roku odnotowała dodatnie różnice kursowe netto w kwocie 22,8 mln zł.

TVN podał, że w II kwartale zawarł zabezpieczające transakcje terminowe w celu zabezpieczenia pozycji walutowej w euro.

Wartość nominalna zawartych transakcji to 90 mln euro, termin zapadalności przypada na 2 stycznia 2006 r., a korytarz jest pomiędzy 3,80 a 4,35 zł/euro.

TVN poinformował też, że ma wystarczające zasoby finansowe na sfinansowanie przyszłych wydatków.

"Grupa kapitałowa TVN SA oczekuje, że jej przyszłe zapotrzebowanie na środki pieniężne dotyczyć będzie głównie obsługi zadłużenia z tytułu obligacji, wykupu akcji własnych, uruchamiania nowych kanałów tematycznych oraz odtworzeniowych wydatków inwestycyjnych na urządzenia i sprzęt telewizyjny i nadawczy" - podano w raporcie.

"Grupa Kapitałowa TVN SA uważa, że jej obecne zasoby pieniężne oraz środki pieniężne uzyskiwane z działalności operacyjnej będą wystarczające do sfinansowania powyższych potrzeb" - dodano.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)