*Liderem polskiego rynku reklamy telewizyjnej był w styczniu kanał TVN, wynika z danych TNS OBOP, cytowanych przez serwis Wirtualnemedia.pl. *
Cennikowe wpływy reklamowe TVN wyniosły w styczniu 146,11 mln zł, co oznacza wzrost o 16,9 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku, wynika z raportu. Cennikowe wpływy Polsatu w tym okresie wzrosły o 23,0 proc. do 132,81 mln zł.
Kolejne miejsca w rankingu zajmują kanały telewizji publicznej. TVP1 zarobił 131,55 mln zł, co oznacza wzrost o 37,5 proc. a TVP2 - 78,40 mln (21,8 proc. wzrostu).
Wśród kanałów tematycznych największe przychody zanotował AXN, który zarobił o 178,9 proc. więcej niż przed rokiem, czyli 42,73 mln zł.
AXN wyprzedził TV Puls, którego cennikowe przychody reklamowe w styczniu wzrosły o 140,4 proc. r/r do 29,60 mln zł. Tylko trochę mniej zarobiła Viva Polska. Jej przychody cennikowe wyniosły 29,49 mln zł, oznacza to jednak wzrost zaledwie o 9,5 proc.
Wśród stacji ujętych w zestawieniu spadki przychodów zanotowały tylko TVN Siedem i VH1 Polska.
Przychody TVN24 wzrosły o 68,9 proc. do 16,94 mln zł, a TVN Style o 114,8 proc. do 8,68 mln zł.
Dane nie obejmują rabatów, które mogą znacząco różnić się pomiędzy nadawcami.