Telekomunikacja Polska została ukarana za dyskryminowanie konkurentów na rynku usług internetowych. To najwyższa kara w historii UOKiK nałożona na jednego przedsiębiorcę.
UOKiK wszczął postępowanie w tej sprawie w grudniu 2004 roku na podstawie sygnałów od operatorów telekomunikacyjnych, którzy zarzucali TP SA stosowanie niezgodnych z prawem ograniczeń w przepływie danych w internecie.
"Postępowanie antymonopolowe prowadzone przez prezesa UOKiK wykazało, że praktyka TP SA polegała na wprowadzaniu do urządzeń sterujących specjalnych poleceń (filtrów), których zadaniem było ograniczanie przesyłu danych w zależności od źródła pochodzenia" - napisano w komunikacie UOKiK.
"Jeśli bowiem konkurenci TP SA korzystali z usług transmisji danych oferowanych przez tańszych dla nich operatorów zagranicznych, spółka stosując specjalne filtry skuteczne ograniczała ich działalność, obniżając jakość usług" - dodano.
UOKiK podał, że w efekcie tych działań przedsiębiorcy zmuszeni byli do nabywania usług bezpośrednio od TP SA za cenę nawet kilkunastokrotnie wyższą niż oferowana przez operatorów zagranicznych.