Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Visa planuje inwestycję w dostawcę płatności online Klarna

0
Podziel się:
Visa planuje inwestycję w dostawcę płatności online Klarna

Warszawa, 28.06.2017 (ISBnews) - Visa planuje inwestycję w firmę Klarna, a w przyszłości strony mają zamiar nawiązać partnerstwo strategiczne, podała Visa.

"Inwestycja Visa uzależniona jest od uzyskania przez firmę Klarna zgody organów regulacji rynku, a także od ostatecznej decyzji alokacyjnej Klarna" - czytamy w komunikacie.

Klarna to jeden z najszybciej rozwijających się europejskich dostawców płatności online, obsługujący 60 mln konsumentów i 70 tys. detalistów.

"Inwestycja kapitałowa oraz planowane partnerstwo dowodzą, że Visa i Klarna mają wspólną wizję przyspieszenia rozwoju handlu internetowego i mobilnego - z korzyścią dla konsumentów i detalistów w całej Europie" - czytamy dalej.

Planowana inwestycja Visa jest zgodna z globalną strategią organizacji, w ramach której Visa otwiera swój ekosystem i wspiera szeroką grupę nowych partnerów dążących do przedefiniowania oraz zapewnienia jak najlepszego doświadczenia zakupowego milionom konsumentów na całym świecie. Z kolei Klarna tworzy produkty, które odpowiadają na zmieniające się preferencje konsumentów oraz ich oczekiwania dotyczące elastycznego i bezproblemowego procesu zakupowego, podano w informacji.

"Klarna dowiodła swego profesjonalizmu w dziedzinie kredytów konsumpcyjnych i zakupów online, a przy tym obie nasze firmy łączy wspólna wizja, zgodnie z którą handel internetowy i mobilny powinien być równie prosty jak zakupy w sklepach tradycyjnych" - powiedział executive vice president, innovation and strategic partnerships Visa Jim McCarthy, cytowany w komunikacie.

Dodał, że Visa jest zdecydowana współpracować z nową generacją partnerów i dostawców usług płatniczych w celu zapewnienia bezpieczeństwa handlu online coraz szerszym rzeszom europejskich konsumentów.

"Visa i Klarna w sposób naturalny wzajemnie się dopełniają. Obie strony dobrze wiedzą, na czym polega kredyt konsumpcyjny i doceniają centralną rolę konsumenta przy rozwoju innowacyjnych rozwiązań płatniczych" - powiedział prezes i współzałożyciel Klarna Sebastian Siemiątkowski, cytowany w komunikacie.

Dodał, że Klarna stale dąży do zaoferowania detalistom najbardziej zaawansowanych rozwiązań płatniczych, zapewniających konsumentom możliwie największą wygodę przy płaceniu.

"Współpraca z Visa pozwoli nam na wzmocnienie obecności na rynkach globalnych oraz - dzięki połączeniu zasobów - na poszerzenie naszej oferty. Bardzo cieszymy się na myśl o wspólnych przedsięwzięciach w przyszłości" - dodał Siemiątkowski.

Według szacunków agencji Forrester, w nadchodzących latach sprzedaż online w Europie rosnąć będzie w tempie dwucyfrowym. W rezultacie stale zwiększającej się liczby urządzeń połączonych z internetem oraz coraz lepszej łączności mobilnej, udział sprzedaży online w całości sprzedaży detalicznej w Europie osiągnie w 2021 r. poziom 12%. Średnioroczne tempo wzrostu sprzedaży online w Europie Zachodniej w ciągu następnych pięciu lat wyniesie 12%.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)