Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Vobis bliżej parkietu

0
Podziel się:

KNF zatwierdziła prospekt spółki Vobis w związku z ofertą publiczną akcji serii A, C oraz zamiarem ubiegania się o dopuszczenie do obrotu na rynku regulowanym akcji serii A, C oraz praw do akcji serii C.

Vobis bliżej parkietu
(PAP/EPA)

KNF zatwierdziła prospekt spółki Vobis w związku z ofertą publiczną akcji serii A, C oraz zamiarem ubiegania się o dopuszczenie do obrotu na rynku regulowanym akcji serii A, C oraz praw do akcji serii C.

Spółka złożyła prospekt do KNF w sierpniu i planował debiut w IV kw. ub. roku. Vobis informował wówczas, że ze środków pozyskanych z oferty publicznej zamierza w dużej mierze zrealizować program inwestycyjny wartości ok. 230 mln zł.

Oferta Vobis, największej w Polsce specjalistycznej sieci sprzedaży sprzętu IT obejmuje 1.200.000 akcji serii A oraz 2.500.000 akcji serii C.

Oferującym jest Dom Maklerski BZ WBK.

Vobis zamierza rozwijać swoją "flagową" działalność - sieć sprzedaży sprzętu IT Vobis Digital. W planach jest także ekspansja zagraniczna. W pierwszej kolejności pod uwagę brane są rynki czeski i słowacki.

Strategia spółki zakłada także utworzenie supermarketu internetowego oferującego produkty IT, RTV i telekomunikacyjne oraz otwarcie lub przejęcie e-sklepów, oferujących konkretne produkty wybranych producentów.

W I półroczu 2007 roku przychody Vobis ze sprzedaży przekroczyły 375 mln złotych (wzrost o blisko 50% w r/r.) a zysk netto przekroczył 7,1 mln zł.

W 2006 roku przychody ze sprzedaży Vobisu wyniosły 660,09 mln zł wobec 492,25 mln zł rok wcześniej. Zysk netto wzrósł do 20,103 mln zł z 9,247 mln zł. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 23,245 mln zł wobec 7,758 mln zł w 2005 roku.

Firma istnieje od 1992 roku, na koniec 2007 r. Sieć salonów sprzedaży zlokalizowanych na terenie całego kraju (placówki zarówno własne, jak i franchisingowe) oraz sklep internetowy obejmowała 165 punktów na koniec sierpnia 2007 r.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)