Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

W ramach Pilot Makera 12 startupów prowadzi testy na infrastrukturze Taurona

0
Podziel się:
W ramach Pilot Makera 12 startupów prowadzi testy na infrastrukturze Taurona

W ramach Pilot Makera - jednego z najbardziej zaawansowanych programów ukierunkowanych na wprowadzanie innowacyjnych pomysłów startupów w korporacjach - dwanaście dwanaście startupów prowadzi testy na infrastrukturze Taurona, poinformowała spółka. Rozwiązania dla Taurona w obszarze usprawnienia funkcjonowania istniejącej infrastruktury oraz budowy nowych biznesów w grupie przygotowuje aktualnie 30 startupów.

"Z blisko 130 startupów, których pomysły przeanalizowaliśmy w programie Pilot Maker, 30 przygotowuje rozwiązania precyzyjnie zdefiniowanych problemów na całym łańcuchu wartości grupy, a 12 z nich już testuje swoje projekty w Tauronie. Kolejne pilotażowe wdrożenia planujemy przeprowadzić w najbliższych miesiącach. Współpracując ze startupami, poszukujemy rozwiązań dla konkretnych problemów, tak aby finalnie uzyskać zweryfikowane podczas testów produkty i rozwiązania optymalnie dopasowane do potrzeb działalności grupy Tauron i naszych klientów" - powiedział wiceprezes Taurona ds. zarządzania majątkiem i rozwoju Jarosław Broda, cytowany w komunikacie.

Od początku roku w całym programie Tauron przeanalizował blisko 130 rozwiązań przygotowanych przez startupy, tj. 46 z pierwszego naboru, 23 z drugiego naboru i 60 z trzeciego naboru. Następnie 30 startupów rozpoczęło współpracę z Tauronem nad przygotowaniem rozwiązań będących odpowiedzią na zdefiniowane przez grupę wyzwania technologiczne. Dwanaście startupów już prowadzi testy na infrastrukturze Taurona, podano także.

"Wdrożenia swoich rozwiązań prowadzą już m.in. Advanced Graphene Products z technologią trzykrotnego zwiększenia sprawności ogniw fotowoltaicznych dzięki wykorzystaniu grafenu; iGrid Technology z systemem zdalnego zarządzania sieciami dystrybucyjnymi oraz monitorowania odpływu niskiego napięcia w stacjach transformatorowych; Boneffice z rozwiązaniem, umożliwiającym automatyczne zarządzanie efektywnością bloków energetycznych; Enelion z systemem zarządzającym działalnością ładowarek dla samochodów elektrycznych" - czytamy dalej.

"Zdając sobie sprawę z wyzwań, jakie stoją przed energetyką w najbliższych latach, konsekwentnie prowadzimy liczne projekty innowacyjne oraz badawczo-rozwojowe. Jesteśmy otwarci na innowacje generowane przez startupy, stąd nasze zaangażowanie w program Pilot Maker. Dbając o dopasowanie naszych produktów i usług do realnych potrzeb klientów, chcemy nie tylko dynamizować transfer wiedzy między startupami a grupą Tauron, ale co równie ważne, budować własne kompetencje we współpracy ze startupami" - podkreślił prezes Taurona Filip Grzegorczyk.

Pilot Maker to jeden z najbardziej zaawansowanych programów współpracy startupów z dużymi korporacjami na polskim rynku, ukierunkowany na wdrożenia rozwiązań przygotowanych przez startupy w dużych przedsiębiorstwach. Przy budowie programu przedstawiono szeroką listę potrzeb na innowacyjne rozwiązania w dziewięciu obszarach obejmujących właściwie cały łańcuch wartości grupy Tauron, przypomniano.

Program jest realizowany przez techBrainers wraz z partnerem głównym - Tauron Polska Energia. Podstawowym założeniem programu Scale Up jest połączenie potencjału startupów z infrastrukturą, doświadczeniem i zasobami dużych przedsiębiorstw.

Tauron Polska Energia S.A. jest spółką holdingową w grupie kapitałowej, która zajmuje się wydobyciem węgla, wytwarzaniem, dystrybucją i sprzedażą energii elektrycznej oraz ciepła. Jest notowana na GPW od 2010 r. Grupa Tauron obejmuje swoim działaniem 18% powierzchni kraju i jest największym dystrybutorem energii w Polsce oraz jednym z największych podmiotów gospodarczych w kraju. W skład grupy wchodzą m.in. Tauron Wydobycie, Tauron Wytwarzanie, Tauron Ekoenergia, Tauron Ciepło, Tauron Dystrybucja, Tauron Sprzedaż oraz Tauron Obsługa Klienta. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)