Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Zalando chce rosnąć 20-25% rocznie, w Polsce wzrost ma być 'znacznie silniejszy'

0
Podziel się:
Zalando chce rosnąć 20-25% rocznie, w Polsce wzrost ma być 'znacznie silniejszy'

Zalando chce rosnąć w tempie 20-25% w najbliższych latach tak, aby podwoić skalę działania do 2020 roku. Jednocześnie oczekuje, że dynamika wzrostu biznesu w Polsce będzie ,,znacznie silniejsza", poinformowała ISBnews wiceprezes ds. rynków Zalando, Delphine Mousseau.

,,Zalando chce rosnąć w tempie 20-25% w ciągu najbliższych czterech lat i podwoić skalę działania do 2020 roku. Jednocześnie oczekujemy, że nasz wzrost w Polsce będzie znacznie silniejszy. Jesteśmy obecni na 15. europejskich rynkach i na każdym, w tym oczywiście w Polsce, chcemy umacniać swoją czołową pozycję" - powiedziała ISBnews Mousseau.

,,Oceniamy, że na tle dojrzałych rynków e-commerce, Polska nadal charakteryzuje się stosunkowo niską penetracją. Jednocześnie jest to dla nas rynek bardzo perspektywiczny i widzimy w nim potencjał do ogromnego rozwoju" - dodała wiceprezes ds. rynków Zalando.

Polski rynek e-commerce oceniła jako ,,wyedukowany przez Allegro", co niesie za sobą takie konsekwencje, jak chociażby popularność płatności przy odbiorze, niemal niestosowanej na zachodnich rynkach.

,,Na początku naszej działalności w Polsce, nasza oferta zachęcała klienta typu premium, jednak obecnie staramy się mocno rozszerzać bazę konsumentów, dlatego przygotowujemy ofertę produktów przystępnych dla każdego. Przykładowo, nasza wiosenna kampania skierowana do mężczyzn spotkała się bardzo dobrą reakcję w Polsce, co tym bardziej potwierdza nasz optymizm związany z polskimi klientami" - stwierdziła Mousseau.

,,Zalando jest platformą cyfrową integrującą ze sobą różne podmioty. Polska jest docelowo częścią tego planu, zwłaszcza że nie ma tu barier celnych. Obecnie szykujemy się do otwarcia naszego magazynu w Polsce, który jest elementem planu ekspansji zarówno na polskim rynku, jak i regionie środkowo-europejskim oraz w krajach nordyckich. Centrum logistyczne pod Szczecinem ma na celu zapewniać naszym klientom najlepszą obsługę, w tym szybszą dostawę, co jest kluczową przewagą konkurencyjną w branży e-commerce" -wskazała wiceprezes ds. rynków Zalando.

Zalando, razem z firmą Goodman, buduje nowe centrum logistyczne w województwie zachodniopomorskim. Prace nad budową drugiego międzynarodowego centrum logistycznego Zalando mają zakończyć się w III kwartale bieżącego roku.

Wśród najistotniejszych trendów na rynku handlu elektronicznego jest rozwój zakupów przez urządzenia mobilne, konieczność rozwijania aplikacji mobilnych i personalizowania oferty na etapie jej przeglądania przez klienta. Kolejną przestrzenią do zwiększania konwersji ruchu na zakupy jest analityka big data.

Strategia Zalando zakłada znaczące inwestycje w marketing, logistykę i technologie. Podwojenie skali działalności do roku 2020 ma nastąpić poprzez rozwój firmy jako czołowej platformy modowej w Europie i personalizację oferty. Ponadto planowany jest rozwój segmentu B2B, czyli otwarcie platformy dla biznesu modowego. Zalando będzie koncentrować się na zwiększaniu aktywności bazy 20 milionów klientów, przy jednoczesnym zadbaniu o pozyskiwanie nowych.

Zalando to czołowa platforma modowa e-commerce w Europie.

Sebastian Gawłowski

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)