Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Zelmer podtrzymuje prognozę po wynikach za I kw.

0
Podziel się:

Grupa kapitałowa Zelmer po wynikach za pierwszy kwartał 2007 roku podtrzymuje całoroczną prognozę zakładającą osiągnięcie 33,6 mln zł zysku netto - poinformowała spółka w komunikacie.

Grupa kapitałowa Zelmer po wynikach za pierwszy kwartał 2007 roku podtrzymuje całoroczną prognozę zakładającą osiągnięcie 33,6 mln zł zysku netto - poinformowała spółka w komunikacie.

Grupa szacuje też, że na koniec 2007 roku uzyska 58 mln zł EBITDA i 384,7 mln zł przychodów. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2007 roku Zelmer miał 12 mln zł zysku netto przypadającego akcjonariuszom jednostki dominującej, 16,1 mln zł zysku operacyjnego przy 97,6 mln zł przychodów.

"Wartość przychodów ze sprzedaży spółki była o 37,9 proc. wyższa niż w pierwszym kwartale 2006 roku. Na dynamiczny wzrost złożyły się czynniki zewnętrzne (pozytywna sytuacja gospodarcza w Polsce, malejące bezrobocie, wzrastający dochód do dyspozycji konsumentów), jak i działania Zelmera" - podano w komunikacie.

"Sprzedaż w poszczególnych grupach asortymentowych produktów i towarów, liczona w cenach realizacji, była wyższa o prawie 43 proc. od sprzedaży w analogicznym okresie ubiegłego roku. Głównymi grupami produktowymi, odnotowującymi największe wzrosty sprzedaży były: odkurzacze, sokowirówki, maszynki i miksery" - dodano.

Zelmer zwraca również uwagę, że istotny wpływ na wyniki miała kontynuacja wzrostów w kategoriach, w których Zelmer nie był wcześniej obecny: kuchenki mikrofalowe, ekspresy do kawy i żelazka. "Zarząd przewiduje, że tendencja wzrostu sprzedaży nowych grup asortymentowych będzie kontynuowana w kolejnych okresach 2007 roku" - napisano w komunikacie.

W tych kategoriach spółka zrealizowała sprzedaż na poziomie 4,2 mln zł. W pierwszym kwartale 2007 roku Zelmer odnotował znaczny wzrost kosztów operacyjnych. "Koszt własny sprzedanych produktów, usług towarów i materiałów wyniósł w pierwszym kwartale 2007 roku 62,2 mln zł i był o 34,4 proc. wyższy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Na wzrost kosztów własnych sprzedaży produktów złożyły się: wzrost kosztów rabatów posprzedażowych, koszty działania aktywnych sił sprzedaży, koszty reklamy oraz transportu" - napisano w komunikacie.

Zelmer zakłada, że w 2007 roku wzrost rynku tzw. małego sprzętu AGD w Polsce będzie na poziomie 10 proc. Zelmer jest największym polskim producentem drobnego sprzętu AGD. W 2005 roku przychody ze sprzedaży grupy Zelmer wyniosły 299 mln zł, zysk operacyjny 30,2 mln zł, a zysk netto 22,8 mln zł.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)