Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Zysk netto Ronson Europe wzrósł r/r do 64,53 mln zł w 2016 r.

0
Podziel się:
Zysk netto Ronson Europe wzrósł r/r do 64,53 mln zł w 2016 r.

Ronson Europe odnotował 64,53 mln zł skonsolidowanego zysku netto z działalności przypadającego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2016 r. wobec 19,35 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 84,55 mln zł wobec 26,42 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 484,76 mln zł w 2016 r. wobec 281,37 mln zł rok wcześniej. W 2016 r. przychody ze sprzedaży z inwestycji mieszkaniowych wyniosły 309,64 mln zł, a pozostałe 175,12 mln zł pochodziło z sprzedaży projektu Nova Królikarnia.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie 2016 r. wyniósł 64,53 mln zł wobec 19,35 mln zł zysku rok wcześniej.

"Ponad 64 mln zł zysku netto wypracowanego w 2016 r. to zdecydowanie najlepszy wynik w całej historii Ronson Development. Istotny wpływ na ten rezultat miała sprzedaż projektu Nova Królikarnia w grudniu ubiegłego roku, dzięki czemu zrealizowaliśmy natychmiastowy pokaźny zysk z tego projektu zamiast w ciągu kilku kolejnych lat. Osiągnęliśmy na tej transakcji bardzo dobrą marżę brutto na poziomie blisko 33%. Co jednak ważne, ubiegłoroczne wyniki Ronson Development były wyraźnie lepsze od osiągniętych w 2015 r. także po wyłączeniu sprzedaży Novej Królikarnii. To efekt zarówno wzrostu liczby mieszkań przekazanych klientom do rekordowego poziomu 781 lokali, jak i wzrostu średniej marży na tych projektach z 18,2% do 19,9%. Największy udział w wynikach za 2016 rok miały nasze warszawskie projekty Moko oraz Espresso, a także poznańska Kamienica Jeżyce" - skomentował członek zarządu i dyrektor finansowy Tomasz Łapiński, cytowany w komunikacie.

W 2016 r. Ronson Development sprzedał 821 mieszkań, czyli nieco poniżej pierwotnych założeń na 2016 r, co stanowi jednak drugi najlepszy wynik w historii spółki (po rekordowym 2015 r., kiedy Ronson znalazł nabywców na 906 lokali). Łączna wartość lokali sprzedanych w ubiegłym roku była natomiast wyższa niż rok wcześniej i wyniosła 365,4 mln zł wobec 338,6 mln zł w 2015 r., co oznacza wzrost o 8%. Wzrost ten wynika z wyższej średniej ceny lokali sprzedanych w ciągu ubiegłego roku do około 445 tys. zł, w porównaniu ze średnią ceną w 2015 r. wynoszącą około 374 tys. zł, podano także.

Na koniec 2016 r. oferta sprzedaży Ronson Development obejmowała łącznie 930 lokali (nie licząc lokali oferowanych w ramach projektu Nova Królikarnia, który został sprzedany pod koniec ubiegłego roku, a którym spółka wciąż zarządza).

"W ciągu 2017 r. Ronson Development planuje wzbogacić ofertę sprzedaży, uruchomiając siedem inwestycji. Cztery z nich to kolejne etapy już realizowanych projektów. Chodzi o V etap osiedla Chilli w Tulcach koło Poznania (39 domów), IV etap projektu Panoramika w Szczecinie (107 lokali), II etap osiedla Miasto Moje w Warszawie (147 lokali) oraz II etap osiedla Vitalia we Wrocławiu (84 lokali). Ponadto, Ronson Development może w tym roku rozpocząć realizację trzech zupełnie nowych inwestycji. Są to: Marina Miasto we Wrocławiu (151 lokali), projekt Bułgarska w Poznaniu (264 lokale) oraz projekt Skierniewicka bis w Warszawie (263 lokale w I etapie), który zlokalizowany jest na Woli obok bestsellerowego projektu City Link" - czytamy dalej.

Według spółki, dobrze prezentują się perspektywy na 2017 r. pod względem spodziewanej liczby lokali przekazywanych klientom, co pozwoli rozpoznać przychody i zyski z ich sprzedaży. Na koniec 2016 r. w już ukończonych projektach znajdowało się 530 lokali do przekazania, z czego 332 były już sprzedane i w większości zostaną przekazane klientom w I kwartale br. Ponadto, w ciągu 2017 r. Ronson Development planuje zakończyć budowę sześciu projektów obejmujących łącznie 882 lokale, z czego 410 było sprzedanych na koniec 2016 r., podsumowano.

Ronson to spółka deweloperska notowana na warszawskiej giełdzie od 2007 r. W 2016 r. sprzedała 821 mieszkań.

budownictwo
nieruchomości
giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)