Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Zysk netto Multimedia Polska spadł o ponad 10 procent.

0
Podziel się:

Przychody z segmentu telewizji stanowiły 49,4 procent

Zysk netto Multimedia Polska spadł o ponad 10 procent.
(peepo/iStockphoto)

Zysk netto Multimedia Polska spadł w pierwszym kwartale 2014 roku o 12,1 procent w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego do 12,6 mln zł.

Skorygowana EBITDA wyniosła w tym czasie 91,4 mln zł, czyli o 0,3 procent więcej niż w pierwszym kwartale 2013 roku. Średni miesięczny przychód (ARPU) na jednego abonenta wyniósł w pierwszym kwartale 2014 roku 68,3 zł wobec 68,74 zł przed rokiem.

Wskaźnik liczby usług na jednego abonenta sięgnął 1,88, co oznacza wzrost w ujęciu rok do roku (1,87 w pierwszym kwartale 2013 roku).

Na koniec pierwszego kwartału 2014 roku, grupa Multimedia Polska świadczyła usługi na rzecz 827,5 tys. abonentów (826,0 tys. abonentów na koniec 2013 r.). Łącznie Multimedia dostarczały swoim klientom 1,56 mln usług.

Grupa Multimedia Polska wypracowała w I kwartale 2014 r. 175,7 mln zł przychodów, co oznacza spadek o 0,7 proc. w porównaniu do I kwartału 2013 r.

_ - Spadek był spowodowany przede wszystkim niższymi przychodami z segmentów telewizji analogowej i telefonii, przy jednoczesnym wzroście przychodów z segmentu szerokopasmowego dostępu do internetu oraz telewizji cyfrowej. Niższe przychody są w dużej mierze konsekwencją niekorzystnych zmian w otoczeniu rynkowym - cyfryzacji telewizji naziemnej i substytucji telefonii stacjonarnej na rzecz mobilnej _ - czytamy w komunikacie.

Przychody z segmentu telewizji stanowiły 49,4 procent, z internetu 31,2 procent, z telefonii 15,4 procent, pozostałe źródła stanowiły 4 procent.

Grupa Multimedia Polska zainwestowała w I kwartale 2014 r. łącznie 63,9 mln zł, z czego 45,4 mln zł stanowiły nakłady związane z aktywacjami nowych usług oraz rozbudową, modernizacją i utrzymaniem sieci. W ramach łącznej kwoty inwestycji na akwizycje wydano w tym czasie 22,9 mln zł.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)