Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Redakcja money.pl
|
aktualizacja

8 stacji telewizyjnych, których już nie ma. Te kanały zniknęły z anteny

61
Podziel się:

W telewizji możemy odbierać ponad 200 kanałów nadających w języku polskim. W ostatnich 30 latach z naszego kraju zniknęło jednak sporo kanałów o różnorodnej tematyce. Część z nich całkowicie zaprzestała nadawania, a pozostałe zmieniły swoją nazwę i ramówkę. Jakie stacje telewizyjne wypadły z programu telewizyjnego i dlaczego tak się stało? Oto niektóre z nich.

8 stacji telewizyjnych, których już nie ma. Te kanały zniknęły z anteny
Część kanałów telewizyjnych całkowicie zniknęła, inne zmieniły swoją nazwę i ramówkę (Adobe Stock)

1. RTL7

Start kanału, identy, zapowiedzi i reklamy. RTL7 06.12.1996

Stacja RTL7 rozpoczęła swoją działalność w 1997 roku. Została uruchomiona przez niemiecką firmę RTL Group. Kanał dostępny był dla posiadaczy telewizji satelitarnej. To właśnie tam można było obejrzeć mnóstwo popularnych amerykańskich filmów i kultowych już dziś seriali, takich jak "Sunset Beach", "Siódme niebo" czy "Dragon Ball". Poza tymi rozpoznawalnymi serialami, na RTL7 można było również zobaczyć polskie produkcje. Jedną z bardziej lubianych przez widzów był talk-show "Wieczór z wampirem", prowadzony przez Wojciecha Jagielskiego. W późniejszych czasach program nadawano na antenie TVP2. Serwis informacyjny Magdy Mołek "7 minut" oraz "Zoom" to inne przykłady chętnie oglądanych programów. Stacja RTL7 cieszyła się dużą oglądalnością, ale gdy z upływem czasu zainteresowanie widzów spadało, nadawca zdecydował się na sprzedaż. Nabywcą RTL7 okazała się grupa TVN, która w 2002 r. zamieniła tę stację na TVN7 (do chwili obecnej nadaje w telewizji naziemnej).

2. TV Biznes

TV Biznes - Fragment emisji - 05.01.2007

TV Biznes rozpoczął emisję w 2003 roku jako pierwszy kanał ekonomiczny w Polsce. Do jego powstania przyczynili się prof. Piotr Chomczyński i Piotr Barełkowski. Siedziba stacji znajdowała się w Poznaniu, na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich. Żywot tego kanału nie był zbyt długi - już po 4 latach kupiła go Telewizja Polsat. W 2013 nadawca postanowił poszerzyć ofertę stacji, proponując widzom programy o tematyce lifestyle, co spowodowało zmianę nazwy na Polsat Biznes. W 2014 roku Polsat Biznes przekształcono w Polsat News 2, dostosowując formułę do potrzeb odbiorców. Miejsce programów gospodarczych zajęły newsy z kraju i ze świata.

3. TVN CNBC

TVN CNBC PROMO

Kanał TVN CNBC powstał w 2007 roku. Był to kanał o gospodarce, oparty o międzynarodową licencję telewizji CNBC. Zbudowała go redakcja ekonomiczna z kanału TVN24, w tamtych czasach pod kierownictwem Romana Młodkowskiego (również pomysłodawcy i założyciela stacji). Młodkowski zarządzał stacją do sierpnia 2013, a jego miejsce zajął redaktor naczelny TVN24 – Adam Pieczyński. Kanał w takiej formule istniał 6 lat, w 2013 roku został zamknięty. Rok później w miejsce TVN CNBC powstał TVN24 Biznes i Świat (dziś TVN24 BiS). Dzisiejsza ramówka TVN24 BiS składa się z informacji ekonomicznych i newsów ze świata.

4. Atomic TV

Atomic TV zamienia się w MTV Polska

Atomic TV to polskojęzyczna stacja telewizyjna, która emitowała teledyski z wielu różnorodnych gatunków muzycznych jak pop, rock, hip-hop czy nawet heavy metal. Swoją działalność rozpoczęła w lutym 1997 roku. Nie funkcjonowała jednak zbyt długo, ponieważ już w 2000 roku sprzedano ją właścicielowi stacji MTV i tym samym stała się MTV Polska. Ten kanał istnieje do chwili obecnej, ale oprócz teledysków pasmo programowe wypełnia duża ilość reality-show. Na Atomic TV można było oglądać takich prowadzących jak Joanna Horodyńska, Jarosław Budnik czy Jacek Kaczyński.

5. Viva Polska

Kompilacja opraw graficznych #7 - VIVA Polska (2000 - 2017)

Kolejna telewizja muzyczna, która zakończyła swoją karierę, to Viva Polska - rodzima wersja muzycznego kanału pochodzącego od naszych niemieckich sąsiadów. Kanał powstał w 2000 roku, ale po 4 latach (dokładnie w 2004 roku) nadawcę Vivy zakupiła firma MTV Networks Polska (dzisiejsze Paramount), będąca właścicielem konkurencyjnego MTV Polska. Na polskiej Vivie można było przez pierwsze lata oglądać teledyski, z czasem miejsce muzyki zaczęły zajmować rozmaite programy rozrywkowe. Właściciele stacji zdecydowali się nawet na reality show i własny serial. Viva Polska zakończyła emisję w październiku 2017 roku, kiedy to oficjalnie stała się MTV Music. Przyczyną zamknięcia Vivy była, jak to najczęściej bywa w takich przypadkach, malejąca oglądalność.

6. Religia.tv

Szymon Hołownia vs Wojciech Cejrowski (Religia.tv) Cz.I

Wśród nieistniejących już kanałów jest również Religia.tv, która powstała w 2007 roku. Pomysł stworzenia kanału wyszedł od jednego z trzech założycieli Grupy ITI - Mariusza Waltera. Na początku kanał mogli oglądać tylko posiadacze platformy n, jednak dość szybko powiększała swój zasięg. W najlepszym momencie stację oglądało nawet 8,3 mln abonentów. We wrześniu 2010 roku powstała nawet strona internetową religia.tv, zaś w grudniu tego samego roku kanał został dołączony do oferty satelitarnej DISH Network. To działanie wpłynęło na to, że religia.tv mogła nadawać w Stanach Zjednoczonych. W kwietniu 2011 roku kanał znalazł się także w ofercie Cyfrowego Polsatu. Mimo ponad 8 mln oglądalności telewizja nie była w stanie samodzielnie się utrzymać i wciąż pozostawała na utrzymaniu Grupy ITI. Ostatecznie emisję kanału zakończono w 2015 roku.

7. TVN Gra

TVN Gra

Nie wszyscy pamiętają, że kilkanaście lat temu w polskiej telewizji można było oglądać kanał z interaktywnymi zabawami. W ramach konkursów i zagadek można było otrzymać nagrody pieniężne. TVN Gra, kanał należący do grupy TVN, rozpoczął swoją działalność w 2005 roku i funkcjonował do 2008 roku. Po 3 latach zarząd TVN podjął decyzję o zamknięciu stacji z uwagi na zbyt niską oglądalność. Zainwestowane w stację środki (około 5-6 mln) nie zwróciły się, jak początkowo było w planach. TVN Gra okazała się zbyt mało rentowna, by mogła dalej istnieć.

8. TVN Meteo

TVN Meteo - Ident z lat 2003-2008 (HQ)

Kanał TVN Meteo powstał w 2003 roku. Na początku na kanale można było oglądać głównie prognozy pogody, z czasem stacja rozszerzyła swoją ofertę. Na antenie pojawiły się audycje ezoteryczne oraz popularny program "Maja w ogrodzie", prowadzony przez prezenterkę Maję Popielarską. W 2013 roku TVN Meteo zmieniło się w Meteo Active i nadawał również programy o tematyce zdrowotnej oraz sportowej. Nowopowstały projekt nie trafił jednak w gusta odbiorców i kilka lat później, w 2017 roku, został zmieniony na HGTV. HGTV obracał się w tematyce związanej z domem i ogrodem.

Dagmara Dąbek

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(61)
terd
2 miesiące temu
obiło mi się o uszy, ze była też stacja o nazwie Antena 1 nie wiem zastąpiła super 1
Tomek
2 miesiące temu
Pamiętam rtl7 i to jak o godzie 17:00 biegło się na dragon ball
Fanisko
2 miesiące temu
Najlepsza TV w tamtych czasach,był Top Canal.
Darth Vader
2 miesiące temu
KRRiT mogła nie przedłużyć koncesji dla stacji TVN 7 i była mogła zakończyć nadawanie w jego miejsce powinna powrócić do nadawania RTL 7 gdzie były dobre programy jak 7 minut czy zoom , seriale kryminalne np: policjanci z Miami.
Thanos
2 miesiące temu
Rewelacyjny kanał była wizja Sport pierwszy polski kanał sportowy uruchomiony został 18 września 1999 roku dostępny był na platforma cyfrowa wizja TV niestety z powodu fuzji wizji TV z cyfrą + kanał zakończył nadawanie szkoda bo to był dobry kanał sportowy.
...
Następna strona