Afera z wodą mineralną Nestlé? Zarzuty o stosowanie niedozwolonych metod uzdatniania
Organizacja Foodwatch oskarża koncern Nestlé o nielegalne praktyki związane z uzdatnianiem wody mineralnej dostępnej na francuskim rynku. Według doniesień firma miała stosować niedozwolone metody oczyszczania wody skażonej bakteriologicznie, w tym filtrację mikrobiologiczną, węgiel aktywny oraz promieniowanie UV, co jest niezgodne z przepisami dotyczącymi naturalnej wody mineralnej.
Foodwatch w ubiegłym roku złożyła formalne zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez koncern Nestlé. Organizacja monitorująca branżę spożywczą określiła działania firmy jako poważne naruszenie przepisów, które może wprowadzać konsumentów w błąd co do rzeczywistej natury sprzedawanego produktu, jak podaje portal retaildetail.eu.
Koncern Nestlé nie zaprzeczył całkowicie stawianym zarzutom. Przedstawiciele firmy przyznali, że rzeczywiście stosowali niektóre z wymienionych metod uzdatniania, argumentując jednak, że działania te były motywowane troską o bezpieczeństwo konsumentów. Firma zadeklarowała również pełną współpracę z organami prowadzącymi dochodzenie w tej sprawie.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Grażyna Wolszczak schudła 5 kg. Odstawiła te składniki.
Reakcja koncernu i żądania organizacji konsumenckich
Laurent Freixe, prezes Nestlé Waters, podczas kwietniowego przesłuchania przed komisją parlamentarną wyraził ubolewanie w związku z zaistniałą sytuacją. Zapewnił jednocześnie, że kwestionowane praktyki zostały już zakończone, a firma podjęła kroki naprawcze.
Organizacja Foodwatch nie zadowala się jednak tymi wyjaśnieniami i domaga się dokładnego ustalenia odpowiedzialności zarówno ze strony producenta, jak i organów nadzorczych. Przedstawiciele organizacji argumentują, że "gdy globalne koncerny mogą bezkarnie wprowadzać konsumentów w błąd, podważa to fundamenty nadzoru nad bezpieczeństwem żywności".
Warto przypomnieć, że koncern Nestlé należy do największych firm spożywczych na świecie, prowadząc działalność w ponad 180 krajach. W portfolio firmy znajdują się powszechnie znane marki takie jak Nescafé, KitKat, Maggi oraz marki wód mineralnych Perrier i Vittel. W Polsce Nestle jest też właścicielem marki Nałęczowianka. Jednym z jego rywali jest m.in. Danone - właściciel Żywiec Zdrój.