Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
Rafał Warecki
|

Amazon vs Allegro. To walka na lata [OPINIA]

8
Podziel się

Konkurencja Amazona z Allegro nie będzie jednorazowym zwarciem w momencie wejścia na rynek. Nie będzie nokautu, a długoterminowa walka na przynajmniej kilku frontach - pisze Rafał Warecki, prezes Domodi.

Amazon vs Allegro. To walka na lata [OPINIA]
Rafał Warecki, Domodi (Wirtualna Polska)
bDRTEjsl

Amazon jest sklepem wielobranżowym co dywersyfikuje ryzyko punktowego wpływu na jedną lub tylko kilka branż, niemniej ze względu na szerokość oferty i zasięg samej platformy, obecność Amazona w Polsce w dłuższym okresie czasu odczuje wiele z nich, nawet mimo dynamicznie rosnącego kanału sprzedaży online będzie zauważalnie tłoczniej.

Dla wielu sprzedawców wejście Amazona to szansa na szersze dotarcie do klientów nie tylko w kraju, ale także poza granicami Polski, dla internetowej konkurencji natomiast oznacza to jeszcze bardziej zaciętą rywalizację - zarówno o użytkownika, jak też samych sprzedawców obecnych na platformach.

Najciekawiej zapowiada się rywalizacja Amazona z bardzo mocno osadzonym na polskim rynku Allegro. Dla polskiego e-commerce to może być przełomowy moment. Konkurencja Amazona z Allegro nie będzie jednorazowym zwarciem w momencie wejścia na rynek. Nie będzie nokautu, a długoterminowa walka na przynajmniej kilku frontach.

bDRTEjsn

Pierwszy z nich będzie dotyczył aspektu B2B, czyli tego jak skutecznie Amazon będzie budował swoje portfolio polskich dostawców, których produkty będzie eksponował na swojej platformie w kraju i poza jego granicami oraz warunków prowizyjnych jakie im zaoferuje w odniesieniu do chociażby Allegro.

Drugi tego jak efektywnie i jak agresywnie kosztem własnej marży Amazon będzie pozyskiwał ruch płatny na swoją platformę i lojalizował pozyskanych użytkowników. Trzeci aspekt to kampanie marketingowe, zarówno B2B i B2C, które przy wysokim budżecie, ekspansyjnej strategii i doświadczeniu Amazona mogą skutkować przejmowaniem użytkowników i rosnącą budową świadomości marki.

Niemiecka wersja Amazona dostępna dotychczas w wersji częsciowo tłumaczonej na język polski przy wszystkich ograniczeniach translacyjnych i UX-owych powinna być traktowana raczej jako proteza, a nie realna próba siły ze strony amerykańskiego giganta. Dedykowana na polski rynek platforma mimo licznych błędów i niedociągnięć ujawnionych już na starcie będzie miała dla Amazona zupełnie inny poziom atencji, a z każdym kolejnym miesiącem walka o kawałek rynku będzie zacięta nawet dla tak silnego brandu jak Allegro.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
bDRTEjsO
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(8)
Ambro
miesiąc temu
Kto sprzedaje w allegro...nie tylko kupuje to wie że allegro to serwis bardzo arogancki, i drogi, kroją marże rowne sprzedawcy często gęsto.do tej pory nie mieli sobie równych więc się rozpanoszyli.konkurencja bardzo potrzebna
Sprzedawca
miesiąc temu
Wystarczy przeliczyć sobie koszty działalności i tutaj i tutaj. Amazon wcale nie jest tanim serwisem. Dodatkowo, mimo wszystko, Allegro jest znacznie lepiej rozpoznawalne w sieci wśród rodzimych użytkowników. Mam wrażenie, że Amazon zarobi na abonamentach, przez kilka miesięcy, aż w końcu stanie się kolejnym obecnym ale martwym serwisem...
Nic tylko
miesiąc temu
Bojkotować Amazon. To obóz pracy, który unika płacenia podatków w UE. Nie nabijajmy kieszeni Bezosowi. Kupujmy w polskich sklepach internetowych bez horrendalnych prowizji.
bDRTEjsP
Waldek 14l
miesiąc temu
Amazonowi brakuje handlu uzywanym towarem. Tu allegro wygrywa.
drJarecki
miesiąc temu
Szkoda, że Allegro nie jest już polskie.