Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Rafał Warecki
|
aktualizacja

Amazon vs Allegro. To walka na lata [OPINIA]

9
Podziel się:

Konkurencja Amazona z Allegro nie będzie jednorazowym zwarciem w momencie wejścia na rynek. Nie będzie nokautu, a długoterminowa walka na przynajmniej kilku frontach - pisze Rafał Warecki, prezes Domodi.

Amazon vs Allegro. To walka na lata [OPINIA]
Rafał Warecki, Domodi (Wirtualna Polska)

Amazon jest sklepem wielobranżowym co dywersyfikuje ryzyko punktowego wpływu na jedną lub tylko kilka branż, niemniej ze względu na szerokość oferty i zasięg samej platformy, obecność Amazona w Polsce w dłuższym okresie czasu odczuje wiele z nich, nawet mimo dynamicznie rosnącego kanału sprzedaży online będzie zauważalnie tłoczniej.

Dla wielu sprzedawców wejście Amazona to szansa na szersze dotarcie do klientów nie tylko w kraju, ale także poza granicami Polski, dla internetowej konkurencji natomiast oznacza to jeszcze bardziej zaciętą rywalizację - zarówno o użytkownika, jak też samych sprzedawców obecnych na platformach.

Najciekawiej zapowiada się rywalizacja Amazona z bardzo mocno osadzonym na polskim rynku Allegro. Dla polskiego e-commerce to może być przełomowy moment. Konkurencja Amazona z Allegro nie będzie jednorazowym zwarciem w momencie wejścia na rynek. Nie będzie nokautu, a długoterminowa walka na przynajmniej kilku frontach.

Pierwszy z nich będzie dotyczył aspektu B2B, czyli tego jak skutecznie Amazon będzie budował swoje portfolio polskich dostawców, których produkty będzie eksponował na swojej platformie w kraju i poza jego granicami oraz warunków prowizyjnych jakie im zaoferuje w odniesieniu do chociażby Allegro.

Drugi tego jak efektywnie i jak agresywnie kosztem własnej marży Amazon będzie pozyskiwał ruch płatny na swoją platformę i lojalizował pozyskanych użytkowników. Trzeci aspekt to kampanie marketingowe, zarówno B2B i B2C, które przy wysokim budżecie, ekspansyjnej strategii i doświadczeniu Amazona mogą skutkować przejmowaniem użytkowników i rosnącą budową świadomości marki.

Niemiecka wersja Amazona dostępna dotychczas w wersji częsciowo tłumaczonej na język polski przy wszystkich ograniczeniach translacyjnych i UX-owych powinna być traktowana raczej jako proteza, a nie realna próba siły ze strony amerykańskiego giganta. Dedykowana na polski rynek platforma mimo licznych błędów i niedociągnięć ujawnionych już na starcie będzie miała dla Amazona zupełnie inny poziom atencji, a z każdym kolejnym miesiącem walka o kawałek rynku będzie zacięta nawet dla tak silnego brandu jak Allegro.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(9)
TP70
3 lata temu
Allegro jest dużo przyjaźniejsze dla sprzedawców , Amazon sprzedawców traktuje z góry , bardzo źle i z pozycji siły, Pobierane prowizje są zdecydowanie wyższe od Allegro. Mam nadzieję że ALLEGRO wygra tą walkę bo w tym biznesie nie tylko chodzi o klienta który sprzedaje ale jeszcze ktoś musi sprzedawać
dar
3 lata temu
JAK POLICZĘ KOSZTY,PROWIZJA +VAT,TO Z KWOTY SPRZEDAŻY ZOSTAJE POŁOWA.A JESZCZE TRZEBA KUPIĆ TOWAR ,O INNYCH KOSZTACH NIE WSPOMINAM.
drJarecki
3 lata temu
Szkoda, że Allegro nie jest już polskie.
Nic tylko
3 lata temu
Bojkotować Amazon. To obóz pracy, który unika płacenia podatków w UE. Nie nabijajmy kieszeni Bezosowi. Kupujmy w polskich sklepach internetowych bez horrendalnych prowizji.
Ambro
3 lata temu
Kto sprzedaje w allegro...nie tylko kupuje to wie że allegro to serwis bardzo arogancki, i drogi, kroją marże rowne sprzedawcy często gęsto.do tej pory nie mieli sobie równych więc się rozpanoszyli.konkurencja bardzo potrzebna