Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Przemysław Ciszak
Przemysław Ciszak
|
aktualizacja

Atak na klientów Millennium Banku. Uwaga na spreparowane maile

3
Podziel się:

Kolejna próba wyłudzenia dostępu do konta bankowości internetowej. Tym razem za cel przestępcy obrali klientów Millennium Banku. Wysyłają wiadomości powołując się na brak kontaktu z klientem i zagrożeniem bezpieczeństwa.

 - Wiemy o takich atakach. Monitorujemy je i - jeżeli to możliwe - identyfikujemy i informujemy ofiary - przekazał Millennium Bank.
- Wiemy o takich atakach. Monitorujemy je i - jeżeli to możliwe - identyfikujemy i informujemy ofiary - przekazał Millennium Bank. (Wikimedia Commons CC BY, NDT)

"Nie mogliśmy skontaktować się z Tobą telefonicznie i ewentualnie wysłać Ci tego e-maila" – tak oszuści podszywający się pod Millennium Bank zaczynają wiadomość rozesłaną do klientów banku.

Skontaktowaliśmy się w tej sprawie z bankiem. - Wiemy o takich atakach. Monitorujemy je i- jeżeli to możliwe - identyfikujemy i informujemy ofiary - poinformowało nas biuro prasowe banku. - Bank Millennium w trybie ciągłym monitoruje zagrożenia w internecie, także przy współpracy podmiotów zewnętrznych. Obserwujemy również aktywność naszych klientów w poszukiwaniu podejrzanych zachowań.

W związku z – nomen omen – zagrożeniem bezpieczeństwa bankowości internetowej i "ze względu na niedawne ataki oszustw internetowych", oszuści we właśnie wysłanym mailu zalecają zweryfikowanie konta bankowego przez załączony link.

To często wykorzystywana metoda na pozyskanie danych klientów i włamanie do kont korzystających z bankowości on-line.

- Tego rodzaju ataki nie są nowe i niestety są powszechne, a ich celem bywają nie tylko klienci banków - podkreśla Millennium Bank.

Oczywiście kliknięcie w link otworzy drogę przestępcom. Żeby dodatkowo zachęcić do użycia ich klucza, przekonują, że dotychczasowy dostęp konta bankowości internetowej nie jest możliwy i wymagana będzie wizyta w placówce.

Oglądaj też: Bankowość elektroniczna ma być bardziej bezpieczna:

"Jeśli nie zweryfikujesz konta, istnieje ryzyko dla Twojego konta. Ze względów bezpieczeństwa dostęp do konta bankowości internetowej nie jest możliwy ze względów bezpieczeństwa. Wymaga to fizycznej obecności w oddziale banku, zanim uzyskasz dostęp do swojego konta" - zachęcają w mailu przestępcy.

Oczywiście podpis i logo mają wskazywać, że nadawcą jest Millennium Bank. Czujność powinien jednak zwrócić adres e-mail z jakiego została wysłana wiadomość.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(3)
PK
5 lata temu
A wystarczy pomyśleć , wiadomości od banku widoczne są dopiero po zalogowaniu do konta na stronie internetowej czy w aplikacji.
BMF
5 lata temu
Kolejny atak Putina . Czale szczescie , ze kupilismy Blak Hauki !
lulu
5 lata temu
Wszystko potwierdza ze najlepiej pieniadze trzymac w szafie pod poduszka i aby wiedziec pod ktora poduszka powinien na niej lezec kapelusz . )