Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. TOS
|
aktualizacja

Balenciaga chce zatrzeć niesmak po kontrowersyjnej kampanii. Udostępnia darmowy projekt marynarki

5
Podziel się:

Kampania z jesieni 2022 roku kosztowała markę modową Balenciaga ogromny kryzys wizerunkowy. Zdjęcia dzieci w otoczeniu akcesoriów erotycznych sprawiły, że wiele osób odwróciło się od marki. Teraz firma wraca z nową, stonowaną kolekcją. I udostępnia za darmo wzór marynarki do uszycia.

Balenciaga chce zatrzeć niesmak po kontrowersyjnej kampanii. Udostępnia darmowy projekt marynarki
Balenciaga udostępnia darmowy projekt marynarki (Balenciaga, Getty Images, Mike Kemp)

Jesienią ubiegłego roku Balenciaga promowała się zdjęciami dzieci, które trzymały w rękach pluszowe misie ubrane w stroje kojarzące się z akcesoriami erotycznymi dla dorosłych. Kampania wywołała burzę, obok której firma nie mogła przejść obojętnie. Jej przedstawiciele usunęli kontrowersyjne fotografie z internetu i opublikowali przeprosiny.

Dla ludzi to było za wiele

To nie wystarczyło, by przez kryzys wizerunkowy przejść suchą stopą. Jak podaje Bloomberg, w czwartym kwartale 2022 roku Balenciaga nie znalazła się w pierwszej dziesiątce najbardziej pożądanych marek modowych aplikacji Lyst - po raz pierwszy od czasu powstania tego rankingu w 2017 roku.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Artyści i twórcy stracą pracę przez sztuczną inteligencję? Prawo za tym nie nadąża

Finansowe skutki są trudniejsze do jednoznacznego oszacowania. Marka należy do francuskiego koncernu Kering, który jest też właścicielem m.in. Gucci i Saint Laurent. W raportach finansowych Balenciaga jest wrzucona do jednego worka pod nazwą "inne marki", w której jest też Alexander McQueen. Jak podlicza serwis Vogue Business, w czwartym kwartale ubiegłego roku sprzedaż tych marek spadła o cztery procent, podczas gdy ogólna sprzedaż w całym holdingu Kering zmalała o siedem procent.

Agencja Bloomberga podawała w lutym, że Balenciaga zapowiedziała współpracę z organizacją National Children’s Alliance, która pomaga dzieciom dotkniętym przemocą. Teraz podejmuje kolejne kroki w celu naprawienia wizerunku.

Darmowy projekt marynarki od Balenciagi

"Rzeczpospolita" zwraca uwagę, że pokaz kolekcji zimowej sprzed kilku dni był jak na tę markę wyjątkowo stonowany i spokojny. A do tego Balenciaga za darmo udostępniła na swojej stronie internetowej kompletny wykrój męskiej marynarki, który można pobrać i uszyć we własnym zakresie.

Jak czytamy na stronie internetowej, model ten nie trafi do komercyjnego obrotu i został zaprojektowany, by "podkreślić złożoność sztuki krawieckiej".

Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(5)
Love
10 miesięcy temu
Kocham tą markę i mam nadzieję na jej odbudowanie wizerunku
ROTFL
12 miesięcy temu
W wyniku afery Dieselgate Volkswagen udostępnił plany golfa II do samodzielnego montażu.
I tyle
12 miesięcy temu
Tak żyją, sex i płeć, inne, inaczej, z pieniędzmi do Marksa po zasady moralne.
lolo
12 miesięcy temu
Cóż, wypada w ramach rewanżu wysłać do balecianga projekt długiego palca
Prezydent2025
12 miesięcy temu
Miała być prowokacja zwiększająca sprzedaż. Wyszedł ZONK.