Biedronka opatentowała nazwę. Chodzi o jej soki
Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci Biedronka, opatentował nazwę towarową w Urzędzie Patentowym dla jednej ze swoich marek. Chodzi o soki sygnowane logiem "Riviva". Nowy znak towarowy "Riviva. Łyk radości" ma na celu odróżnienie od nazwy "Rivella" - szwajcarskiego producenta napojów. Sprawę opisuje serwis dlahandlu.pl
Nowy znak towarowy: "Riviva. Łyk radości" odnosi się do soków i napojów, które można kupić w supermarketach sieci Biedronka. Tym samym kończy się spór, w którym stronami było Jeronimo Martins Polska oraz Rivella International - szwajcarski producent napojów. Przedmiotem sporu było podobieństwo nazw obu produktów.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
UOKiK i kara dla Biedronki. Chróstny: Nie uwziąłem się na ten dyskont
Jeronimo Martins Polska przegrało batalię
Jak opisuje dla handlu.pl, właściciel sieci Biedronka zaskarżył decyzję Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej wydanej w 2020 r. Chodzi o stwierdzenie, że napoje obu firm są "podobne w wysokim lub co najmniej średnim stopniu i że nie występują różnice koncepcyjne, które mogłyby pomóc w ich rozróżnieniu". Dodano także, że istnieje wysokie prawdopodobieństwo pomyłki w wyborze produktów przez konsumentów.
Skarga od decyzji, którą składało Jeronimo Martins Polska, została odrzucona, a właściciel Biedronki został obciążony kosztami postępowania administracyjnego.