Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KOL
|
Materiał partnera: ImpactCEE

Biznesy kobiet łatwo znajdziesz na Mapach Google

3
Podziel się:

Tylko co trzecia firma w Polsce prowadzona jest przez kobiety. Na rynku startupów kobieca reprezentacja również jest w mniejszości - odsetek założycielek waha się od 24 do 29%. Atrybut w Google Moja Firma pozwala wyróżnić się w wyszukiwarce i na Mapach Google biznesom prowadzonym właśnie przez panie i odkryć, który sklep w pobliżu, kawiarnia, firma czy startup zarządzane są przez kobiety.

Biznesy kobiet łatwo znajdziesz na Mapach Google
(Pixabay)

W Polsce około jedna trzecia firm jest prowadzona przez kobiety. Oznaczenie w ramach Google Moja Firma ma pomóc zauważyć, jak wiele biznesów wokół nas zakładają panie. Atrybut “Firma zarządzana przez kobiety” właścicielki mogą dodać w swoim profilu Google Moja Firma. Wyświetli się on użytkownikom Map Google w wizytówce, obok innych informacji, takich jak godziny otwarcia, numer telefonu czy adres strony internetowej. Od momentu wprowadzenia nowego atrybutu ponad 20 tys. biznesów w Polsce zidentyfikowało się jako te zarządzane przez kobiety.

Zaktualizowana o dodatkowe informacje wizytówka na Mapach Google pomaga w dotarciu do klientów. Firmy z wizytówkami otrzymują średnio 4,3 razy więcej telefonów, a ich strony odwiedza 2,6 razy więcej zainteresowanych.

Atrybut przeznaczony dla kobiecych biznesów w wizytówce Google Moja Firma to krok ku temu, aby biznesy prowadzone przez kobiety były na co dzień bardziej widoczne. Może ułatwić wybór tym, którzy chcą wspierać przedsiębiorczość wśród kobiet ‒ mówi Olga Sztuba z Google. ‒ Mamy nadzieję, że dzięki temu odkryjemy, że zarówno pobliski sklep lub kwiaciarnia, którą codziennie odwiedzamy, jak i sklep internetowy, któremu od początku kibicujemy - wszystkie te firmy i sukcesy to zasługa pomysłu i pracy kobiet.

Bezpłatne szkolenia dla przedsiębiorczyń

Google oferuje całkowicie bezpłatne wsparcie w ramach programu Firmy Jutra wszystkim właścicielkom mikro-, małych i średnich biznesów, które chciałyby założyć profil Google Moja Firma stworzyć własną wizytówkę i dodać atrybut “Firma zarządzana przez kobiety”. Doradca Firm Jutra podczas konsultacji pomoże przenieść biznes do internetu, a także wskaże właściwą ścieżkę rozwoju firmy w sieci. Szkolenia kierowane są zarówno do biznesów rozpoczynających swoją działalność online, jak i małych i średnich przedsiębiorstw, które są już aktywne na rynku, ale chcą zwiększyć sprzedaż, podnieść efektywność swojego marketingu internetowego czy skorzystać z rozwiązań chmurowych.

Aleksandrze Żebrowskiej, założycielce marki Francis&Henry, która tworzy ubrania i akcesoria dla młodych mam, udział w programie i szkoleniach Google nie tylko pomógł w dotarciu do kolejnych zagranicznych klientów, ale również rozwijaniu sprzedaży w Polsce. Firma od samego początku znalazła uznanie na zagranicznych rynkach, a dzięki narzędziom takim jak Google Market Finder, badanie zachowań klientów w innych państwach oraz planowanie ekspansji odbyło się sprawne i skuteczne. Z kolei Zofia Ślotała-Haidar, która prowadzi firmę Petite Maison (ubrania i akcesoria dla dzieci oraz kobiet) zauważa, że podczas szkoleń nauczyła się samodzielnie analizować szczegółowe dane, które dostarczają narzędzia Google, dzięki czemu tak planuje działania, by jak najskuteczniej docierać do nowych klientów. Podobne zdanie ma Katarzyna Szwarc z Moon Dot, która tworzy dziergane dekoracje oraz pufy, pokrowce i torebki. Pomimo pandemii, dzięki udziałowi w szkoleniach i zmianom wprowadzonym dzięki nim nie tylko nie zauważyła spadku zamówień, ale odnotowała ich wzrost aż o ponad 70%.

Więcej informacji o programie Firmy Jutra, a także rejestracja na stronie firmyjutra.pl.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Materiał partnera: ImpactCEE

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(3)
Oky_123
3 lata temu
Czy będzie atrybut "firma prowadzona przez LGBT"? Jak szaleć to szaleć
Kroolik
3 lata temu
A czemu mam być zainteresowany jakiej płci jest właściciel(-ka) firmy? Jako klienta interesują mnie jakość i ceny usług, a nie tożsamość płciowa jej szefów. Pomysł z gatunku dyskryminacyjnego, tylko na odwrót. Ciekawe czy zrobią też atrybut: firma zarządzana przez mężczyzn
Pawel
3 lata temu
Dyskryminacja mężczyzn! Nikt normalny nie patrzy kto jest właścicielem tylko czy usługi lub towar ma dobry.