Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
MLG
|

Bojkot Auchan. Podmienione etykiety produktów informują o ludobójstwie w Ukrainie

Podziel się:

Auchan nadal sprzedaje swoje towary w Rosji. Taka postawa francuskiego koncernu spotkała się z falą krytyki. Długo na reakcję nie trzeba było czekać. I tak konsumenci głośno zaczęli mówić o bojkocie firmy. Był także protesty w wielu sklepach.Teraz, jest kolejny pomysł, aby zmusić Auchan do tego, aby sieć przestała robić interesy w Rosji. W sklepach pojawiły się etykiety, które informują nie tylko o cenach, ale także o ludobójstwie w Ukrainie.

Bojkot Auchan. Podmienione etykiety produktów informują o ludobójstwie w Ukrainie
Artysta Bartłomiej Kiełbowicz zaprojektował specjalne etykiety, które można zobaczyć m.in. w Auchan (Getty, Bartłomiej Kiełobowicz, Jakub Porzycki,)

Choć lista przedsiębiorstw, które jasno dały sygnał światu, że nie akceptują wojny w Ukrainie, jest bardzo długa, to nie brakuje również takich, które nie wycofały się z Rosji. Taki przykładem jest właśnie firma Auchan. Nie pomogły ani apele o zaprzestaniu działalności, ani protesty. Dlatego artysta Bartłomiej Kiełbowicz wpadł na inny pomysł, w jaki sposób zwrócić uwagę na to, co dzieje się w Ukrainie i jak spróbować przekonać francuską sieć, aby tak wycofała się z Rosji.

Klienci sklepów biorą sprawy w swoje ręce

Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie zaprojektował kilka naklejek przypominających sklepowe etykiety Auchan. Obok standardowego opisu produktu i jego ceny, znajdują się na nich informacje o tym, że Rosja dopuszcza się ludobójstwa na obywatelach Ukrainy.

Na etykietach znajdują się m.in. napisy: "Auchan wspiera rzeź w Buczy", "Bomba kasetowa 300 sztuk", czy "masowe groby". Artysta namawia do tego, aby pobierać pliki i dołączyć do akcji, podmieniając w sklepach oryginalne etykiety. Podobną akcję zorganizował już w sieci sklepów Leroy Merlin. Wtedy mówił, że efekt akcji "przerósł jego najśmielsze oczekiwania".

Dalsza część artykułu znajduje się pod materiałem wideo

Zobacz także: Zobacz także: Polscy przedsiębiorcy dobrze przygotowani. "Zadziałały wschodnioeuropejskie instynkty"

W internecie nie brakuje pozytywnych reakcji. Na Facebooku są głosy, że hasła są "mocne", ale internauci powtarzają: "Odważnie i celnie", "Mocne, bo tak musi być".

Firmy tracą na handlu w Rosji

Według analizy przygotowanej dzięki danym z aplikacji PanParagon sieci, które nie wycofały się z Rosji, tracą na tym. Bojkot zadziałał i firmy te mają mniejszą sprzedaż w Polsce.

"Największy regres w zakupach użytkowników widać w sieci Auchan. W ciągu dwóch tygodni zainteresowanie produktami z tego hipermarketu zmalało niemal o połowę" – komentuje Antonina Grzelak z aplikacji zakupowej PanParagon.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl