Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
CHE
|
aktualizacja

Bramki SMS w praktyce. Jak działają?

0
Podziel się:

Bramki SMS, jeszcze przed pojawieniem się komunikatów internetowych w wersji mobilnej, cieszyły się ogromną popularnością. Działają one na zasadzie technologii, która pozwala nam zaoszczędzić środki na rachunku operatora komórkowego. Podpowiadamy, w jaki sposób obecnie można z nich korzystać.

Bramki SMS w praktyce. Jak działają?
Na czym polegają bramki SMS? (Adobe Stock)

Czym są bramki SMS?

Tajemniczo brzmiące darmowe bramki SMS to nic innego jak strony internetowe zawierające odpowiedni skrypt, za pomocą którego istnieje możliwość wysłania wiadomości SMS na telefony z różnych sieci. Schemat działania takich bramek jest bardzo podobny. Wystarczy wypełnić treść wiadomości, wpisać numer telefonu odbiorcy oraz nadawcy. Wygląda to w praktyce tak, jakby odbiorca otrzymał "normalnego" SMS-a pisanego z telefonu nadawcy.

Jeden z głównych operatorów oferujących usługę internetowej bramki SMS chwali się, że jego system umożliwia wysyłanie wiadomości SMS na masową skalę, do niemal 200 krajów obsługiwanych przez ponad 770 operatorów.

Bramka SMS - ograniczenia i limity

Operatorzy udostępniający bramki SMS często stosowali ograniczenia. Tym samym np. Orange stosowało tzw. token ograniczający liczbę wysyłanych wiadomości, natomiast T-Mobile wymagało uprzedniej rejestracji na swojej stronie. W przeciągu kilku ostatnich lat wielu czołowych operatorów sieci komórkowych w Polsce zrezygnowało jednak z prowadzenia bramek SMS i podjęło decyzję o ich likwidacji. 

Obecnie użytkownicy często wybierają przypadkowe bramki SMS dostępne w internecie. Wśród nich jednak również możemy natrafić na pewne ograniczenia. Między innymi dzienny limit wiadomości tekstowych czy ilości znaków. Podstawowe bramki nie posiadają także opcji wysyłania MMS-ów. 

Płatne bramki do celów marketingowych

W internecie dostępne są również liczne serwisy z bramkami oferujące pakiety SMS dla przedsiębiorców. Usługi te przeznaczone są w znacznej mierze do celów marketingowych i służą do prowadzenia kampanii SMS.

Wykupując konkretny pakiet, dana firma może masowo wysyłać SMS-y lub MMS-y do docelowej grupy odbiorców. W ten sposób wysyłane są m.in. spersonalizowane oferty marketingowe, rabaty, promocje czy powiadomienia o dostępności produktów.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)