Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Agnieszka Jarosz
|

Czy folia może być inteligentna? Polska firma potrafi taką wyczarować

Podziel się:

Zaciemni lub rozjaśni pomieszczenie, wyłapie promienie UV i zapewni pełną prywatność podczas spotkań w biurze. Wystarczy przykleić do szyby i uruchomić za pomocą pilota, włącznika lub systemu inteligentnego domu. Taka jest właśnie najnowocześniejsza folia w Polsce. Nie dziwi więc, że marka Sonte Poland, która ją oferuje nie narzeka na brak klientów.

Czy folia może być inteligentna? Polska firma potrafi taką wyczarować
Czy folia może być inteligentna? Polska firma potrafi taką wyczarować (materiały partnera)

Materiał powstał przy współpracy z firmą Sonte

Spółka Sonte Poland z Bielska-Białej to firma młoda. Powstała w 2014 roku. Jest producentem folii ciekłokrystalicznej, dostarcza swoje produkty do krajów Unii Europejskiej oraz Rosji. Od 2016 roku posiada magazyn oraz park maszynowy - odpowiednio przygotowany do jej produkcji na terenie Polski.

Czym dokładnie jest folia? Połączeniem ciekłych kryształów zlokalizowanych między foliami PET, które pod wpływem zasilania układają się w sposób regularny, dzięki temu folia staje się przeźroczysta. W momencie wyłączenia zaś – kryształy rozpraszają się nieregularnie a folia przybiera odcień mlecznobiały. Jest to inteligentna "Technologia Cyfrowego Cieniowania".

Alternatywa dla tradycyjności

Jednakże tylko produkt o najwyższych parametrach wartościowych jest w stanie spełnić swoją rolę w pomieszczeniach. Niestety, nie wszystkie folie oferowane dziś na rynku przez różne podmioty takie wymagania spełniają. Dlatego klient powinien dokładnie przejrzeć oferty i parametry produktu zanim zdecyduje się na zakup.

Sonte proponuje jedną z najlepszych jakościowo folii ciekłokrystalicznych - elektryczną oraz chromatyczną (SONTE Chromatic). Pierwsza z nich niemal wyłącznie służy do sterowania prywatnością w pomieszczeniach i zatrzymuje przy tym 99 % promieni UV i 80 % podczerwonych. Zostało to potwierdzone przez laboratorium SGS. Na dodatek podłączona do zasilania pobiera niewiele energii - zaledwie 4,5 W na mkw, czyli mniej niż większość żarówek LED.

Drugi rodzaj folii jest rozwiązaniem alternatywnym i służy do ograniczenia nagrzewania się pomieszczeń. Co ważne - nie wymaga podłączenia do instalacji elektrycznej. Stosowana jest głównie na fasadach budynków oraz dużych, szklanych powierzchniach - zarówno w pomieszczeniach komercyjnych, jak i domach prywatnych.

Folia SONTE Chromatic działa na podobnej zasadzie, jak znane nam wszystkim okulary fotochromatyczne – w momencie, kiedy natężenie światła słonecznego jest duże, folia automatycznie ciemnieje, a rozjaśnia się wówczas, gdy słońce zachodzi.

Folię ciekłokrystaliczną można dopasować praktycznie do każdego rodzaju powierzchni szklanej i w każdym miejscu, w którym chcemy zapewnić prywatność. Co ważne - jej instalacja jest estetyczna, designerska i świetnie wkomponowuje się w minimalistyczne i industrialne aranżacje.

Poza tym jest łatwa w utrzymaniu czystości. Zastępuje tradycyjne kotary, zasłony, żaluzje i rolety - nie gromadzi się na niej kurz, więc można stwierdzić, że jest także przyjazna alergikom.

Inteligentna folia sprawdza się w różnorodnych pomieszczeniach jednak głównie w biurach, placówkach medycznych, hotelach, ale także w domach oraz mieszkaniach prywatnych. Co więcej, firma SONTE Poland zapewnia realizację projektów od momentu zamówienia po instalację produktu.

"Nasz wyjątkowy produkt stworzyliśmy poprzez odpowiedzenie sobie na kluczowe pytania dotyczące potrzeb naszych klientów. Tak zrodziła się idea inteligentnej folii. Połączenie pasji i chęci szukania skutecznych rozwiązań sprawiło, że stworzyliśmy ją właśnie dla Ciebie i Twojej przestrzeni” – czytamy słowa producenta na stronie firmy Sonte Poland.

Innowacyjność – chcieć to móc

Dziś na całym świecie technologiczno – nowatorskie pomysły są w cenie. Póki co, Polska, według różnorakich rankingów znajduje się na końcu najbardziej innowacyjnych krajów Europy – za Mołdawią nawet i Bułgarią. Według raportu PARP „Monitoring Innowacyjności Polskich Przedsiębiorstw” w latach 2016-18 zaledwie 35,8 proc. firm wprowadziło lub próbowało wprowadzić co najmniej jedną innowację. Głównie były to przedsiębiorstwa przemysłowe i usługowe.

Wprowadzenie na rynek ultranowoczesnego pomysłu – własnego, ale jeszcze nie do końca sprawdzonego - nie zawsze jest proste. Dlaczego? Głównie ze względu na olbrzymie koszty. Na taki wydatek pozwolić sobie mogą duże przedsiębiorstwa. A co w momencie, gdy ma się superprojekt, ale nie ma się środków?

Marka Sonte wpadła na zaskakujący, ale jednocześnie prosty pomysł. Rewolucyjna folia nigdy by nie powstała, gdyby nie wsparcie 459 osób na platformie kickstarter.com, które w ciągu dwóch miesięcy wpłaciły blisko 240 tys. dolarów na rozwój produktu.

Jednakże warto dodać, że z roku na rok zwiększa się odsetek polskich oraz zagranicznych firm, które decydują się na synergię z nowoczesnym produktem. Tak jest właśnie ze spółką Sonte Poland. Zdecydowała się postawić na nowatorską folię i dziś sprzedaje kilometry tego produktu.

Poważni klienci, duże inwestycje

Ciekłokrystaliczna folia Sonte staje się coraz bardziej popularna – nie tylko w Polsce, ale też w Europie, Australii czy Azji Południowo-Wschodniej. Oznacza to, że bardzo mocno wchodzi na światowe rynki.

Produkty mają bowiem bardzo dobre parametry i doskonałe właściwości. Jak zapewniają producenci - folia ma najwyższą dostępną na rynku przejrzystość, która wynosi minimum 85 proc. Z kolei współczynnik Haze plasuje się na poziomie poniżej 4 %, co zapewnia doskonały kąt widzenia.

Folią ciekłokrystaliczną można sterować na trzy różne sposoby – za pomocą włącznika na ścianie, pilotem oraz za pośrednictwem systemu BMS/BAS, dzięki któremu istnieje możliwość czasowej regulacji.

Nie dziwi więc fakt, że coraz chętniej duże marki-firmy korzystają z takich rozwiązań. Wśród nich m.in. DHL, Coca-Cola, mBank, PKO BP, Alior Bank, Skanska, Porsche, Strabag, Olympus, Accenture, Bank Zachodni WBK, Dr. Oetker.

W ostatnim czasie folia odnalazła się także w zupełnie nowej roli, a mianowicie stała się dużym ekranem projekcyjnym w zabytkowym kompleksie handlowym Elektrowni Powiśle w Warszawie. Ekran stanął w specjalnie przygotowanej wcześniej strefie gastronomicznej, która może w przyszłości służyć jako miejsce zamkniętych imprez okolicznościowych, eventów czy strefy kibica.

Dlaczego ten projekt jest taki niezwykły? Bo foliowy ekran, który na co dzień wygląda jak duża szklana ściana, jest największy w Europie. Ma szerokość 5,2 m i wysokość 3,6 m. Jego powierzchnia to 20 mkw.

Doskonale wpisuje się więc w nowoczesny charakter przestrzeni. A o to właśnie chodzi – by produkt spełniał swoje zadania, był prosty w obsłudze, ale jednocześnie jak najmniej ingerował w otoczenie.

Materiał powstał przy współpracy z firmą Sonte

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.