Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Redakcja money.pl
|
aktualizacja

Czy warto stworzyć własny sklep internetowy? Te dane mówią same za siebie

0
Podziel się:

W 2024 roku wartość Polacy zrobią zakupy w internecie za 130 mld zł - wynika z najnowszego ebooka z raportem marketingowego portalu Interaktywnie.com. Już teraz wydajemy w sieci pieniądze przed wszystkim na odzież, elektronikę oraz produkty do wyposażenia domu lub ogrodu.

Czy warto stworzyć własny sklep internetowy? Te dane mówią same za siebie
(materiały partnera)

Za bardzo perspektywiczny eksperci oceniają rynek sprzedaży online produktów z kategorii "Zdrowie i Uroda". Wśród kupujący przeważają kobiety oraz osoby w wieku od 35 do 49 lat, posiadające wyższe wykształcenie i mieszkające w jednym z największych miast. To ogromny rynek i bardzo dobra grupa klientów. Dlatego warto zainwestować we własny sklep internetowy.

Jak pisze Interaktywnie.com, wartość światowego rynku e-commerce w 2020 roku wyniosła 4,28 bln dolarów. To o prawie bilion dolarów więcej niż rok wcześniej. Portal prognozuje, że do 2024 rok globalna sprzedaż na rynku e-commerce sięgnie 6,4 bln dolarów, co oznacza, że w ciągu 4 lat zyska on prawie połowę swojej dotychczasowej wartości.

Wśród najbardziej perspektywicznych regionów świata dla rozwoju rynku e-commerce wskazuje się Europę Środkowo-Wschodnią, która dość mocno pozostawiła w tyle Amerykę Północną czy Azję.

Inaczej sytuacja wygląda, jeżeli spojrzymy na ranking państw, w których wzrost sprzedaży e-commerce był najwyższy w ubiegłym roku. Tutaj prym wiedzie Argentyna ze zwyżką sprzedaży na poziomie nieznacznie przekraczającym 100 procent.

75-procentowy wzrost zaliczył rynek e-commerce w Kanadzie, a o 73,6 procent w Singapurze. Na dalszych miejscach pierwszej dziesiątki znalazły się takie państwa jak Meksyk, Rosja, Australia, Brazylia, Wielka Brytania, Tajlandia oraz Hiszpania.

Prognozy dla polskiego rynku e-commerce

Według prognoz polski rynek sprzedaży online w kolejnych latach osiągnie roczną dynamikę wzrostu na poziomie 12 procent, co spowoduje, że jego wartość w 2026 roku osiągnie poziom 162 mld zł.

Już w 2020 roku jego wartość, włączając w to zarówno sprzedaż produktów jak i usług, wyniosła 100 mld zł, z czego sama sprzedaż to 83 mld zł.

Najbardziej dynamiczny wzrost odnotowano w latach 2019-2020 (+35 procent), przede wszystkim ze względu na covidową izolację społeczeństwa. Wcześniejsza roczna dynamika była na poziomie 18 procent.

To przekłada się również na udział e-commerce w rynku sprzedaży detalicznej - w 2020 roku sięgnął on 14 procent.

W Polsce największy udział e-commerce w sprzedaży ma kategoria produktowa "Odzież i obuwie" - według danych ze stycznia tego roku 44 procent, wobec 17,1 procent rok wcześniej. Duży udział mają także segmenty "Książka i prasa" oraz "Meble, AGD/RTV".

77 procent internautów kupuje online. Jeżeli zatem pod uwagę weźmiemy dane pochodzące z badania Mediapanel za październik 2021 roku, według którego z internetu w tym okresie korzystało 29,6 mln osób, to zakupy online robiło prawie 22,8 mln Polaków. Wśród nich dominują kobiety (53 procent) oraz osoby w wieku od 35 do 49 lat, posiadające wyższe wykształcenie i mieszkające w jednym z największych miast kraju (powyżej 200 tys. mieszkańców).

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
interaktywnie.com
KOMENTARZE
(0)