Dino pokazało wyniki. Taka była pierwsza połowa roku
W pierwszym półroczu 2025 roku Grupa Dino miała przychody o niemal 15 procent większe niż w pierwszych sześciu miesiącach ubiegłego roku - wynika z opublikowanego w czwartek sprawozdania finansowego. Zysk wzrósł w tym czasie o 10 procent.
Grupa Dino opublikowała w czwartek raport za pierwsze półrocze 2025, w tym za drugi kwartał. Wynika z niego, że w pierwszych sześciu miesiącach tego roku przychody grupy wyniosły niemal 16 mld zł i były o ponad 2 mld zł (14,8 proc.) wyższe niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. W drugim kwartale 2025 r. przychody Grupy Dino wyniosły 8,6 mld zł i były wyższe o niemal 1,38 mld zł (czyli o 19 proc.) niż w drugim kwartale 2024 r. Analitycy ankietowani przez PAP oczekiwali przychodów w wysokości 8,716 mld zł.
W pierwszym półroczu 2025 r. wynik EBITDA zwiększył się rok do roku o 16,8 proc. (do 1,18 mld zł). Marża EBITDA wyniosła 7,4 proc., podczas gdy w pierwszym półroczu 2024 r. było to 7,28 proc. Natomiast w drugim kwartale 2025 r. wynik EBITDA wyniósł 650,5 mln zł (wzrost o 24,9 proc) - konsensus PAP Biznes zakładał 685 mln zł. Z kolei marża EBITDA wyniosła w drugim kwartale 2025 roku 7,54 proc. w porównaniu do 7,19 proc. w drugim kwartale 2024 r.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Friz kończy karierę influencera i buduje imperium - Biznes Klasa Young
EBIT w drugim kwartale wyniósł 527,7 mln zł wobec 421,7 mln zł przed rokiem i był 6,4 proc. niższy od oczekiwań analityków na poziomie 563,9 mln zł.
Zysk netto w całym pierwszym półroczu sięgnął niemal 709 mln zł wobec 643,4 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku - to wzrost o 10,2 proc. W drugim kwartale 2025 roku zysk netto sięgnął 397,6 mln zł wobec 348,1 mln zł rok wcześniej - tutaj doszło do wzrostu o 14,2 proc.
Sprzedaż LFL (czyli tak zwana sprzedaż porównywalna, jest to powszechnie stosowany wskaźnik bieżących wyników handlowych detalistów) wzrosła w pierwszej połowie roku o 4,8 proc. (wobec 6,4 proc. wzrostu przed rokiem). Wzrost sprzedaży LFL w drugim kwartale wyniósł 8,8 proc. (1,8 proc. wzrostu przed rokiem). Jak podano, głównym czynnikiem pozytywnie kształtującym dynamikę sprzedaży LFL w drugim kwartale była data Świąt Wielkanocnych - rok temu wypadały w pierwszym kwartale, a w 2025 roku - w drugim.
Grupa podała, że zarząd oczekuje średniego jednocyfrowego wzrostu sprzedaży LFL w 2025 r. Wcześniej, w maju, spółka podtrzymywała cel wysokiego jednocyfrowego wzrostu sprzedaży LFL w tym roku.
Spółka podała, że świeże produkty, w tym mięso, wędliny i drób, odpowiadały za 40,9 proc. sprzedaży grupy w drugim kwartale i za 41,4 proc. w pierwszym półroczu 2025 r. Dług netto grupy Dino wyniósł 544,6 mln zł na koniec czerwca 2025 r., co oznacza wzrost o 348,8 mln zł w stosunku do 31 grudnia 2024 r. i spadek o 273,5 mln zł w stosunku do 30 czerwca 2024 r.
Coraz bliżej do trzech tysięcy sklepów
W drugim kwartale 2025 r. Dino Polska uruchomiło 89 nowych sklepów. Łącznie w pierwszym półroczu otwartych zostało 147 nowych sklepów w stosunku do 98 w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na koniec czerwca 2025 r. sieć Dino obejmowała 2835 marketów, o 331 więcej niż przed rokiem.
W pierwszym półroczu 2025 r. uruchomione zostało też 11 centrum dystrybucyjne spółki, w miejscowości Kolonia Kawałek w województwie warmińsko-mazurskim.
Zarząd Dino oczekuje, że w 2025 r. liczba otwarć nowych sklepów wzrośnie o wysokich kilkanaście procent, a łączne nakłady inwestycyjne wyniosą 1,8-2,0 mld zł (na co oprócz rozwoju sieci sklepów, złożą się nakłady na zaplecze logistyczne oraz na zwiększanie mocy produkcyjnych Agro-Rydzyny). Przy okazji wyników za pierwszy kwartał spółka zakładała, że CAPEX w 2025 roku wyniesie 1,7-1,8 mld zł.