Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
MLG
|

Do Polski wjeżdżają coraz starsze pojazdy. Oto najnowsze dane

39
Podziel się:

Z danych Instytutu Samar wynika, że do Polski wjeżdżają coraz starsze pojazdy, choć w samym styczniu rekordu nie było. Średni wiek importowanych aut w pierwszym miesiącu roku wyniósł 12,92 roku. Decydujący wpływ na taki wynik miał rekordowy wiek aut osobowych, który przekroczył 13 lat.

Do Polski wjeżdżają coraz starsze pojazdy. Oto najnowsze dane
Średni wiek importowanych aut w pierwszym miesiącu roku wyniósł 12,92 roku (PAP, Grzegorz Momot)

Jak poinformował Samar, w styczniu 2023 roku zarejestrowano w Polsce 58 390 sprowadzonych z zagranicy używanych samochodów osobowych i dostawczych, co oznacza spadek na przestrzeni roku o 4,4 proc. To trzeci miesiąc z rzędu z wynikami poniżej 60 tys. sztuk. - podano.

Polacy kupują coraz starsze pojazdy

Z danych Samaru wynika jednak, że do Polski wjeżdżają coraz starsze pojazdy, choć w samym styczniu rekordu nie było. Średni wiek importowanych aut w pierwszym miesiącu roku wyniósł 12,92 roku. Decydujący wpływ na taki wynik miał rekordowy wiek aut osobowych, który przekroczył 13 lat (13,03), a w przypadku silników benzynowych po raz kolejny zbliżył się do poziomu 14 lat (13,88 roku).

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: 8 zł za litr diesla. Koszmar powróci? "Ceny są stabilne, ale dostawy z Chin wiążą się z wyższymi kosztami"

Najpopularniejszym źródłem importu aut do Polski są nadal Niemcy, Francja, Belgia i Holandia. Na piątym miejscu pozostają Stany Zjednoczone.

Strefy czystego transportu kontra stare auta

Coraz więcej polskich miast decyduje się na utworzenie stref czystego transportu, czyli takich, do których nie wjadą pojazdy najbardziej zanieczyszczające powietrze. Jak informowały w ostatnim czasie polskie media, w tym "Rzeczpospolita", nie tylko Kraków i Warszawa utworzą takie strefy. Takie plany mają też: Wrocław, Gliwice i Toruń. Rozmawia się o tym także w Trójmieście.

Jak przypomina autokult.pl, Kraków w listopadzie 2022 r. przyjął uchwałę, zgodnie z którą od 1 lipca 2024 r. strefa czystego transportu ma obowiązywać na terenie całego miasta.

Wtedy miasto nie wpuści najstarszych pojazdów na benzynę, które nie spełniają normy Euro 1 lub wyprodukowanych przed 1992 r., a także diesli niespełniających normy Euro 2 lub wyprodukowanych przed 1996 r.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(39)
łolaF
8 miesięcy temu
jeśli na ofercie pracy średnia pensja oferowana przez pracodawcę w mojej okolicy to 3700 brutto. to nawet gdybym odkładał z tej głodowej pensji 200zł miesięcznie to potrzebuje 500 miesięcy na odłozenie na auto (czyli ponad 40 lat).jesli miał bym szczęście na prace o połowe wieksza i odkładał bym 400zł to 100 tys miał bym za 10 ale auto za 10 lat bedzie kosztowało 80% więcej i znów bedzie mnie stac na auto 10-12 letnie. to PiS pilnuje bysmy mało zarabiali , bo w przeciwnym razie każdy wypiął by sie na ich utopijny socjal .
maruda
rok temu
Cała ta masowa produkcja pojazdów mechanicznych jest dla zwykłych obywateli tego świata, samochodami jeżdżą "elyty".
dvs
rok temu
Skończyły się czasy beztroskiego wydawania pieniędzy. Wiele osób prowadzi życie na pokaz. Za dużo wydajemy na bzdety i gadżety, które tracą na wartości.. No ale jak chce się mieć najnowsze modele, być modnym i cool, to trzeba płacić. Szkoda że często na kredyt. Co innego, gdy nas stać, ale od małego kształtowany jest konsumpcjonizm, rywalizacja na ubrania, wczasy, samochody, telefony…. Na pokaz wystawne wesela, chrzciny, komunie… Przeczytajcie sobie ksiązke pt. Emerytura nie jest Ci potzrebna . Jasno wyjaśnia się tam jak kupno pseudopotrzebnych nam rzeczy wpływa destrukcyjnie na nasz majątek ale też jak osiągnąć finansową wolność.
aab
rok temu
tak trzymać, brawo, Polska w rozkwicie.
Smyk
rok temu
To za PiS -owskie 500+ auta sprowadzają 🤪🤑🤑
...
Następna strona