Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MLG
|

Do Polski wjeżdżają coraz starsze pojazdy. Oto najnowsze dane

38
Podziel się:

Z danych Instytutu Samar wynika, że do Polski wjeżdżają coraz starsze pojazdy, choć w samym styczniu rekordu nie było. Średni wiek importowanych aut w pierwszym miesiącu roku wyniósł 12,92 roku. Decydujący wpływ na taki wynik miał rekordowy wiek aut osobowych, który przekroczył 13 lat.

Do Polski wjeżdżają coraz starsze pojazdy. Oto najnowsze dane
Średni wiek importowanych aut w pierwszym miesiącu roku wyniósł 12,92 roku (PAP, Grzegorz Momot)

Jak poinformował Samar, w styczniu 2023 roku zarejestrowano w Polsce 58 390 sprowadzonych z zagranicy używanych samochodów osobowych i dostawczych, co oznacza spadek na przestrzeni roku o 4,4 proc. To trzeci miesiąc z rzędu z wynikami poniżej 60 tys. sztuk. - podano.

Polacy kupują coraz starsze pojazdy

Z danych Samaru wynika jednak, że do Polski wjeżdżają coraz starsze pojazdy, choć w samym styczniu rekordu nie było. Średni wiek importowanych aut w pierwszym miesiącu roku wyniósł 12,92 roku. Decydujący wpływ na taki wynik miał rekordowy wiek aut osobowych, który przekroczył 13 lat (13,03), a w przypadku silników benzynowych po raz kolejny zbliżył się do poziomu 14 lat (13,88 roku).

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: 8 zł za litr diesla. Koszmar powróci? "Ceny są stabilne, ale dostawy z Chin wiążą się z wyższymi kosztami"

Najpopularniejszym źródłem importu aut do Polski są nadal Niemcy, Francja, Belgia i Holandia. Na piątym miejscu pozostają Stany Zjednoczone.

Strefy czystego transportu kontra stare auta

Coraz więcej polskich miast decyduje się na utworzenie stref czystego transportu, czyli takich, do których nie wjadą pojazdy najbardziej zanieczyszczające powietrze. Jak informowały w ostatnim czasie polskie media, w tym "Rzeczpospolita", nie tylko Kraków i Warszawa utworzą takie strefy. Takie plany mają też: Wrocław, Gliwice i Toruń. Rozmawia się o tym także w Trójmieście.

Jak przypomina autokult.pl, Kraków w listopadzie 2022 r. przyjął uchwałę, zgodnie z którą od 1 lipca 2024 r. strefa czystego transportu ma obowiązywać na terenie całego miasta.

Wtedy miasto nie wpuści najstarszych pojazdów na benzynę, które nie spełniają normy Euro 1 lub wyprodukowanych przed 1992 r., a także diesli niespełniających normy Euro 2 lub wyprodukowanych przed 1996 r.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(38)
maruda
2 miesiące temu
Cała ta masowa produkcja pojazdów mechanicznych jest dla zwykłych obywateli tego świata, samochodami jeżdżą "elyty".
dvs
2 miesiące temu
Skończyły się czasy beztroskiego wydawania pieniędzy. Wiele osób prowadzi życie na pokaz. Za dużo wydajemy na bzdety i gadżety, które tracą na wartości.. No ale jak chce się mieć najnowsze modele, być modnym i cool, to trzeba płacić. Szkoda że często na kredyt. Co innego, gdy nas stać, ale od małego kształtowany jest konsumpcjonizm, rywalizacja na ubrania, wczasy, samochody, telefony…. Na pokaz wystawne wesela, chrzciny, komunie… Przeczytajcie sobie ksiązke pt. Emerytura nie jest Ci potzrebna . Jasno wyjaśnia się tam jak kupno pseudopotrzebnych nam rzeczy wpływa destrukcyjnie na nasz majątek ale też jak osiągnąć finansową wolność.
aab
2 miesiące temu
tak trzymać, brawo, Polska w rozkwicie.
Smyk
2 miesiące temu
To za PiS -owskie 500+ auta sprowadzają 🤪🤑🤑
Ona
2 miesiące temu
I rząd na to pozwala. 13 lat auto? Jego miejsce już dawno jest na złomie. Zresztą co to za auto za 20 czy 30 tys? To żart a nie samochód. Zawsze puszczam takich przodem i trzymam odstęp bo jak widzę te ruiny audi czy bmw i tych kierowców tęskniących za rozumem bez wyszktałcenia i perspektyw na życie to tak jest bezpieczniej
...
Następna strona