Ekspansja Biedronki. Otwiera sklepy u naszych sąsiadów. Padła nazwa
Jeronimo Martins chce otworzyć pierwsze sklepy Biedronki na Słowacji do końca 2024 roku. Serwis wiadomoscihandlowe.pl informuje, że sieć rozpoczęła już emisję reklam po słowacku, gdzie informuje, że "Biedronka wkracza na rynek słowacki!".
- Jeśli chodzi o ekspansję na Słowacji, to mówimy o działalności od zera, nie ujawniamy na razie zbyt wiele - powiedziała w październiku Ana Luisa Virginia, dyrektor finansowa Jeronimo Martins.
Jeronimo Martins inwestuje u naszego sąsiada
Jak wyjaśniła, będzie to ekspansja Biedronki, w oparciu, o jej model biznesowy.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"Widzieliśmy cuda". Analityk mówi, co zatrzymało rajd ku 7 zł za litr benzyny
"Spoty reklamowe i komunikacja pracowników Jeronimo Martins Slovensko sugeruje, że Biedronka na Słowacji będzie nazywać się tak samo jak w Polsce. Obecnie sieć intensywnie poszukuje pracowników m.in. działu produktów świeżych, a swoją rekrutację uzupełnia spotem informującym o dostępności słowackich produktów w Polsce" - czytamy na serwisie wiadomoscihandlowe.pl
Biedronka do polskich sklepów wprowadziła niedawno słowacką markę produktów "SK Špeciality".
— Biedronka to od lat marka znana mieszkańcom północnej Słowacji, którzy regularnie przyjeżdżają tam na zakupy. Dla mieszkańców Bratysławy czy południa kraju było to jednak do tej pory zupełnie nieznane — mówi w rozmowie z portalem Business Insider František Kvarda z dziennika "Hospodárske Noviny".
— Słowacja ma nowy rząd, a nowy minister rolnictwa Richard Takáč powiedział już, że jego zdaniem polski dyskont zaleje Słowację polskimi produktami. Według Takáča zmniejszy się udział naszej żywności w sieciach handlowych i "będzie duży nacisk na polskie produkty" — dodaje Kvarda.
Przychody sieci Biedronka wzrosły po trzech kwartałach 2023 r. w krajowej walucie o 21,7 proc. rdr do 15,8 mld euro, a w III kwartale sprzedaż wzrosła o 17,4 proc. do 5,5 mld euro. Sprzedaż LFL wzrosła o 17,8 proc. po 9 miesiącach i o 12,8 proc. w III kwartale.