Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Daniel Bochen
|
aktualizacja

Elektryczne hulajnogi mają być traktowane jak pojazdy. "Projekt przepisów praktycznie gotowy"

24
Podziel się:

- Elektryczne hulajnogi to są pojazdy i będą traktowane jak pojazdy, a nie jak piesi – powiedział w czwartek minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Zapowiedział tym samym przyjęcie przez rząd przepisów dotyczących poruszania się jednośladów po miastach.

Elektryczne hulajnogi. Przepisy dotyczące tych jednośladów zostaną zmienione?
Elektryczne hulajnogi. Przepisy dotyczące tych jednośladów zostaną zmienione? (PAP)

- Mam nadzieję, że w przyszłym tygodniu to będzie ten czas, kiedy będziemy starali się wpisać projekt ustawy (o hulajnogach elektrycznych - przyp. red.) do prac rządu - powiedział w czwartek dziennikarzom minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, cytowany przez PAP

- Mam nadzieję procedować ten projekt zgodnie z procedurą legislacyjną. Projekt jest praktycznie gotowy. Mówimy o urządzeniach transportu, napędzanych energią elektryczną. To jest pojazd - dodał polityk pytany, jak należałoby traktować elektryczne hulajnogi.

Adamczyk nie sprecyzował jasno, czy oznacza to, że miejsce dla hulajnóg elektrycznych zostanie wyznaczone na drodze rowerowej, czy na jezdni. Jednak należy wnioskować, że jednoślady czeka zakaz poruszania się po chodniku. Takie postulaty podnosili już od dłuższego czasu zarówno miejscy aktywiści, jak i samorządowcy.

Zobacz także: Zobacz: Obowiązkowe OC dla rowerzystów może stać się koniecznością

Aktualnie w polskim prawie nie ma regulacji, które dotyczą hulajnóg elektrycznych, dlatego ich użytkownicy są traktowani jako piesi, którzy mogą korzystać z chodników.

W polskich miastach jest coraz więcej hulajnóg elektrycznych udostępnianych klientom na minuty. W samej Warszawie oferuje je pięć firm - Blinkee City, Lime, Hive, a od niedawna amerykański Bird oraz CityBee.

Operatorzy walczą o użytkowników również w innych miastach. Z hulajnóg elektrycznych mogą korzystać mieszkańcy Krakowa, Trójmiasta, Wrocławia, czy Poznania.

Opłata startowa za "wynajęcie" hulajnogi elektrycznej waha się zazwyczaj od 2 zł do 3 zł, a stawka za minutę jazdy wynosi ok. 50 groszy.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(24)
Slawek
5 lata temu
Rozumiem,że jak nei ma scieżek rowerowych to hulajnogi będa jezdzic po ulicy....poroniony pomysł...dopiero bedzie zagrożenie dla jeżdzących po ulicach....
Adam
5 lata temu
ta zmiana prawa to dobry pomysł; od czasu gdy na chodnikach pojawiły się hulajnogi, piesi zaczęli tracić pierwszeństwo...
Marcin
5 lata temu
Ciekawe czy tam gdzie nie ma ścieżek rowerowych to hulajnoga elektryczna będzie musiała poruszać się po drodze zamiast po chodniku?
Antysytemowie
5 lata temu
I prawo jazdy na hulajnogę!!! A co? Mają mieć lepiej niż kierowcy?
Obywatel
5 lata temu
Nareszcie coś się zadziało. Musiało dojśc do kilku wypadków, żeby ktoś ruszył głową. Jeszcze powinni zrobić ustawę o ruchu drogowym i bezwzględnie zakazać rowerzystą jeździć po chodnikach, karać rowerzystów, którzy przeganiają pieszych i potrącają.
...
Następna strona