Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Krzysztof Janoś
|
aktualizacja

Emirates mają swój sposób na kryzys. Samoloty pasażerskie przerabiają na latające ciężarówki

11
Podziel się:

Słynące z luksusowych warunków na pokładzie swoich samolotów Emirates zdecydowały się na prawdziwa rewolucje. Przestronne, eleganckie wnętrza przerabiają na przestrzenie ładunkowe i biorą się za powietrzny transport żywności.

Emirates zaskoczyły lotniczych ekspertów.
Emirates zaskoczyły lotniczych ekspertów. (pixabay.com)

Po przeróbkach samoloty Emirates SkyCargo mogą przetransportować nawet do 17 ton więcej ładunku w wybranych samolotach Boeing 777-300ER. Zmodyfikowane samoloty mogły do tej pory transportować do 40 ton towarów. Zmianom poddano 10 maszyn tego przewoźnika.

Inżynierowie Emirates zyskali dodatkową ładowność w prosty sposób. Jak informują "Wiadomości handlowe", z samolotów usunęli wszystkie fotele z kabiny klasy ekonomicznej. Ma być to odpowiedź linii na kryzys i nowe potrzeby klientów, którzy szukają szybkiego transportu sprzętu.

Zobacz także: Zobacz też: Niskie stopy procentowe. "RPP nie wypełniła swojego zadania"

Głównie chodzi o środki ochrony osobistej, lekarstwa, sprzęt medyczny, żywność i inne potrzebne rzeczy, które trzeba szybko przetransportować. Przemiana samolotu nie jest błyskawiczna. Jak podaje Emirates, wymaga to 640 godzin pracy. Tyle czasu zajmuje usunięcie ponad 300 miejsc i modyfikacja wnętrza połączona z testami nośności.

Firma przekonuje, że konwersja samolotów pasażerskich w małe frachtowce jest znakiem czasów. Oczywiście zmiany są odwracalne i gdy tylko rynek nieco się podniesie możliwe jest przywrócenie wnętrzom pasażerskiego charakteru.

Jak już pisaliśmy w money.pl, koronawirus uderza w linie lotnicze. na całym świecie. Państwa robią co mogą, by ratować przewoźników. Hongkong przeznaczy 5 mld dol. na pakiet pomocowy dla linii lotniczych Cathay Pacific. Firma ma poważne problemy z powodu pandemii.

Cathay Pacific Airlines to główne linie lotnicze Hongkongu. Pandemia koronawirusa odbiła się kondycji finansowej przewoźnika obsługującego loty pasażerskie i cargo - podał "Reuters".

Większość z 126 szerokokadłubowych samolotów zostało uziemionych. Ograniczenia sanitarne spowodowały ograniczenie popytu. Spółka realizowała tylko loty z ładunkiem i niewielką liczbą pasażerów do podstawowych lotnisk, takich jak: Pekin, Los Angeles, Singapur, Sydney, Tokio i Vancouver.

Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij go nam na #dziejesie

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(11)
pu
2 lata temu
lol
Dratewka
2 lata temu
E Patriota. LOT juz to zrobi£ 2 tygodnik temu. Samoloty typy Cargo nie przestawa£y lataç z Europy do Ameryki. Trump jak zwykle szczwany. Jak przyjdzie do byznesu. LOT nigdy nie kupi£ samolotow tylko typu Cargo wiéc jest teraz okazja na przysz£osç. Te stare B 767 byly by dobre na przeròbkè ale woleli Condora. Pandemia by£a kub£em zimnej wody.
Dratewka
2 lata temu
E Patriota. LOT juz to zrobi£ 2 tygodnik temu. Samoloty typy Cargo nie przestawa£y lataç z Europy do Ameryki. Trump jak zwykle szczwany. Jak przyjdzie do byznesu. LOT nigdy nie kupi£ samolotow tylko typu Cargo wiéc jest teraz okazja na przysz£osç. Te stare B 767 byly by dobre na przeròbkè ale woleli Condora. Pandemia by£a kub£em zimnej wody.
up234
2 lata temu
Skoro pozwoliliście na epidemię ..spowolnienie gospodarcze i bankructwo firm...tym samym ogrom ludzi których było stać na lot samolotem straciło pracę ...nie dziw że pada lotnictwo , sprzedaż aut , ogólnie sprzedaż wszystkiego co dochód przynosi....ludzie się boją, bo żeby przeżyć trzeba mieć pieniądze
patriota loka...
2 lata temu
Nad Polską latają już stada samolotów przerobionych na cargo na trasie Europa Zachodnia- Azja pod banderami Etiopii,Indii,Turcji,Wietnamu a nawet z Ameryki Południowej.Nawet Wizzair latał średnimi maszynami do Nowosibirska,Kazachstanu itp.Tylko Polacy nie potrafią zarabiać i uziemili flotę!