Gigantyczne przedsięwzięcie w Chinach za 10 mld dol. Takiej budowy nie było od 1,4 tys. lat

W Chinach ruszyła główna faza budowy nowej drogi rzecznej - gigantycznego Kanału Pinglu. 134,2 km długości trzy śluzy i przepustowość ponad 65 mln ton. Inwestycja pochłonie ponad 10 mld dol.

Opening Sea Festival In Guangxi, China
From August 16 to 18, 2018, Fangcheng Port, Guangxi Province, China. Opening Sea Festival held in Fangcheng Port. (Photo credit should read Jiang Hairong/Future Publishing via Getty Images)
Future Publishing
pictured, water, sea, ship, boat, blueRozbudowa drogi wodnej ma być impulsem ekonomicznym dla całego Regionu Autonomicznego Guangxi – Zhuang i prefektury Nanning (zdjęcie poglądowe)
Źródło zdjęć: © Getty Images | Jiang Hairong

Kanał Pinglu będzie największą inwestycją od czasu budowy Wielkiego Kanału łączącego Hangzhou z Pekinem ponad 1400 lat temu - wskazuje Instytut Boyma w komentarzu publikowanym na stronach WNP.

Rozbudowa drogi wodnej ma być impulsem ekonomicznym dla całego Regionu Autonomicznego Guangxi – Zhuang i prefektury Nanning, a sam kanał na rzekach Yu Jiang, od której się rozpoczyna przez cały systemu wodny Rzeki Perłowej ma stać się hubem transportowym.

Przez 134,2 km wielkie jednostki o tonażu nawet 5 tys. ton będą w stanie transportować do Kantonu i Hongkongu 65 mln ton rocznie w jedną stronę. Już samo to ma przynieść oszczędności na transporcie przekraczające 700 mln dol. rocznie, a trasa do portów ulegnie skróceniu o 560 km.

China launches mega US$10 billion canal project in a bid to help its economy

Inwestycja ma być gotowa do końca 2026 r. Jak wskazuje Instytut Boyma, Pinglu ma przyczynić się do wzmocnienia ekonomicznego południowo-zachodnich Chin.

Kanał będzie jednak nie lada wyzwaniem inżynieryjnym nie tylko ze względu na jego wymiary (będzie miał 6,3 – 6,5 metra głębokości i od 80 do 130 metrów szerokości). Ponad dwudziestokilometrowy odcinek prowadzi przez wysokie góry. Budowa kosztować ma 72,73 mld juanów, czyli równowartość ponad 10 mld dol - podaje WNP.

Źródło artykułu: money.pl
Wybrane dla Ciebie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują