Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja
Materiał sponsorowany przez Serwis ePorady24

Internetowe porady prawne, czy warto skorzystać?

Podziel się:

Od kilkunastu lat ciekawą alternatywą dla tradycyjnych kancelarii prawnych są jej odpowiedniki w sieci – serwisy świadczące usługi prawne. Niektóre z nich stały się bardzo rozpoznawalne wśród internautów. Specjalizują się w udzielaniu porad prawnych przez Internet, zrzeszając prawników o różnych specjalizacjach. Przyjrzyjmy się zatem, jak to działa i czy wartko wybrać taką opcję, czy lepiej nie ryzykować i udać się do tradycyjnej kancelarii w swoim mieście.

Internetowe porady prawne, czy warto skorzystać?
(Freepik.com)

A właśnie – mieście, a co jeśli w naszej miejscowości brak jest takich usług, albo nasza sprawa dotyczy np. prawa autorskiego, a lokalni prawnicy specjalizują się w rozwodach i sprawach spadkowych?

To rzeczywiście może być pierwszy argument na korzyść porad prawnych przez Internet. Oferta takiego serwisu może okazać się odpowiednia dla osób albo firm, którym zależy na wyspecjalizowanej pomocy prawnej i stałym kontakcie z prawnikami.

Grono prawników do usług!

Powodzenie serwisów świadczących porady prawne przez internet tkwi w specjalizacjach jej prawników. Czyli jest ktoś od spółek, od prawa podatkowego, prawa pracy, prawa własności przemysłowej i od rozwodów także.

Zdalna kancelaria stawia prawnikom bardzo wysoko poprzeczkę. Najczęściej tworzą ją fachowcy z co najmniej kilkuletnim stażem, bywa ze z doświadczeniem zawodowym uzyskanym w instytucjach państwowych i dużych firmach. Taki zespół jest gotów realizować zlecenia trudne, wielopłaszczyznowe i nietypowe. A poza tym musi działać szybko, bo klient, wiadomo, nie chce czekać, a konkurencja nie śpi.

Wielu specjalistów to z pewnością duży plus po stronie internetowych serwisów prawnych.

Czy zdalnie można realizować szeroki wachlarz usług prawnych?

Wydaje się, że niektóre z serwisów pokonały bariery choćby natury technicznej i oferują usługi jak duże, stacjonarne kancelarie. Oto dla przykładu oferta rozpoznawalnego i cieszącego się dobrą opinią serwisu ePorady24.pl, obejmuje ona:

  • udzielanie porad prawnych i sporządzanie opinii osobom fizycznym i firmom,
  • przygotowywanie pism przedprocesowych, procesowych, wezwań do zapłaty,
  • sporządzanie projektów umów, statutów spółek, regulaminów; dokumentacji RODO,
  • sporządzanie pism w postępowaniach przed sądami, organami administracji oraz instytucjami publicznymi,
  • a nawet reprezentowanie klientów przed sądami, organami administracji, czy pozyskiwanie danych o osobie z Krajowego Rejestru Karnego.

Można powiedzieć, jest bardzo dobrze. Bariera internetu nie ogranicza prawników, a po stronie klienta odnotujmy plusik. W przypadku usług zdalnych zawsze mamy do czynienia ze słowem pisanym, a nie ulotnym mówionym. Zatem czego Kowalski nie zrozumie przy pierwszym czytaniu przygotowanej dla niego porady, to stanie się jasne, gdy jej poświęci trochę więcej czasu. Tymczasem ze stacjonarnej kancelarii wróciłby z zamętem w głowie i nawet trudno byłoby mu powtórzyć żonie, gdyby zapytała, jak wygląda sytuacja i co prawnik doradził.

I jeszcze jedno – zredagowane przez profesjonalistę pismo na pewno nie zostanie odrzucone z przyczyn formalnych, a jego treść będzie "dopasowana" do konkretnej sytuacji, w pełni zindywidualizowana. Zdecydowanie opowiadamy się za formą pisemną włącznie z podaniem podstaw prawnych.

Nie umawiasz się na wizytę – korzystasz w dogodnym czasie

Z pewnością porady prawne przez internet docenią ci, którzy wiele mają na głowie. Zaryzykujemy twierdzenie, że wśród tych mocno zajętych i zapracowanych znajdzie się wielu przedsiębiorców. Kto próbował, ten wie, że prowadzenie firmy to nieustanny wysiłek i mnóstwo zabiegów, aby podtrzymać rozwój biznesów. Tymczasem od głównych wyzwań odciągają zmiany w prawie, z którymi trzeba być na bieżąco, aby nie narazić się na przykre konsekwencje i straty. Dlatego oferta serwisu prawniczego dla takich osób może być najlepszym wyborem, bo umożliwi rozwiązanie problemu szybko. Obejdzie się bez wydzwaniania do mecenasa i umawiania na wizytę. Piątek czy świątek w internetowym serwisie usługi są świadczone. Współpraca z nimi może być dobrą alternatywą wobec konieczności tworzenia dodatkowych etatów w firmie, a przede wszystkim pozwoli skoncentrować się na firmie i pozyskiwaniu klientów.

Rzeczywiście oferta serwisu prawniczego wychodzi naprzeciw oczekiwaniom osób, które cenią swój czas i wygodną komunikację oraz wymagają stałego dostępu do różnych specjalistów.

Jeśli więc jesteśmy w stanie pogodzić się z faktem, że nie zobaczymy twarzy naszego prawnika, ani nie wygadamy się przez telefon, tylko problem trzeba opisać, to na pierwszy plan wyjdą zalety takich usług, czyli:

  • dostęp do prawnika "od ręki", także do specjalisty;
  • pomoc prawna również w dni wolne i w święta;
  • w ramach usługi możliwość zadawania dodatkowych pytań,
  • pełna dyskrecja i komfort zlecania usługi z biura lub z domu.
Teraz przyjrzymy się takim usługą od podszewki.

Panel klienta

Świadczenie pomocy prawnej drogą elektroniczną wymaga jakiegoś sposobu komunikacji klienta z prawnikiem. Jest nim najczęściej panel klienta – miejsce, gdzie "spotykają się" prawnik i klient, gdzie przedstawiane są pytania, odpowiedzi, przechowuje dokumenty.

Co się dzieje po złożeniu zapytania w panelu? Zlecenie trafia do prawników administratorów. Oni wstępnie analizują sprawę, wyceniają, a po akceptacji wyceny przez klienta – natychmiast kierują do odpowiedniego prawnika. Typowe porady i opinie prawnicy realizują w ciągu 24 godzin, a pytania dodatkowe są wliczone w cenę. Na pismo czy pozew trzeba poczekać trochę dłużej – do 72 godzin. Takie rozwiązanie nas przekonuje.

Na plus jest także to, że korespondencja z prawnikami zawsze jest dostępna w panelu i gotowa do wydruku. Można do niej wrócić, podobnie jak otworzyć szufladę biurka i wyjąć dokumenty.

Możliwości zadawania pytań dodatkowych w cenie zlecenia – wygoda

Szczególnie wartościową opcją, która obowiązuje w naszym przykładowym serwisie ePorady24.pl , jest możliwość zadawania pytań dodatkowych w cenie zlecenia. Czyli prawnik odpowie na tyle pytań dodatkowych klienta, aż ten ostatni stwierdzi, że wszystko jest jasne i temat wyczerpany. Zważywszy na trudną materię, jaką jest prawo, dodatkowe pytania w cenie usługi to naprawdę dobre rozwiązanie. Dodatkowo serwis nie ogranicza tych pytań w czasie.

Pytanie z końca świata – korzystanie z usług prawniczych za granicą

Kończąc, wypunktujmy po stronie pozytywów, że usługi prawne online nie są zależne od miejsca przybywania, wystarczy dostęp do internetu. Czyli przebywając na przykład w Australii, możemy zadbać o nasze sprawy w kraju i rozwiązać problem związany z nieruchomością czy sprawą spadkową. Z usług polskiego serwisu prawniczego mogą bez przeszkód korzystać osoby mieszkające za granicą.

Serwis ePorady24.pl, który posłużył nam jako przykład, działa na rynku internetowych usług prawnych od 2006 roku.

Podsumowanie

Wygląda na to, że usługom prawnym przez internet nowoczesne technologie służą, a przy tym często serwisy prawnicze, publikując porady i artykułu, propagują wiedzę prawniczą i edukują. Ten rodzaj usług ma bez wątpienia zalety, wymieńmy najważniejsze:

  • dostęp do prawnika "od ręki" – to serwis troszczy się o to, aby zleceniem klienta zajął się odpowiedni specjalista;
  • pomoc prawna w dni wolne i w święta;
  • możliwość zadawania bez ograniczeń dodatkowych pytań aż do wyczerpania tematu,
  • dyskrecja i komfort zlecania usługi z biura, z domu albo z drugiego końca świata J.

Artykuł powstał we współpracy z serwisem ePorady24.pl, który świadczy usługi porad prawnych i przygotowania pism.

Materiał sponsorowany przez Serwis ePorady24

porady prawne
prawo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl