Jägermeister ma problem. Przegrał proces o swoje własne logo
Mast-Jägermeister SE, producent znanego likieru ziołowego, przegrał proces sądowy dotyczący praw wizerunkowych. Gigant uważał, że logo pewnego startupu spirytusowego jest zbyt podobne do jelenia na etykietach Jägermeistera.
O sprawie pisze dlahandlu.pl. Portal przypomina, że logo Jägermeistera jest charakterystyczne i przedstawia głowę jelenia z krzyżem pomiędzy rogami.
Jägermeister przegrał proces o swoje własne logo
Ostatnio jednak na rynku pojawił się inny producent alkoholi. Jego logo przypomina to, którym oklejone są butelki Jägermeistera. Zdaniem firmy produkującej likier są one zbyt podobne.
Mast-Jägermeister SE poszedł do sądu, gdzie domagał się zakazu wykorzystywania przez startup wizerunku. I sprawę przegrał.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Zeroemisyjne e-paliwa to mit? Lobbowali za nimi Niemcy
Sąd okręgowy w Hamburgu oddalił powództwo producenta likieru. Nie oznacza to jednak, że to koniec tej historii. Gigant wciąż domaga się zakazu wykorzystywania podobnego wizerunku. Spór między firmami nadal będzie trwać. Na swojej stronie internetowej Jägermeister ostrzega natomiast przed "oszustami".
Czym jest Jägermeister?
Jägermeister to niemiecki likier ziołowo-korzenny, w którego recepturze znajduje się 56 ziół i przypraw korzennych. Opracował ją Curt Mast w 1934 r. – przypomina dlahandlu.pl.