Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
MAG
|

Jest pierwszy chętny na transport przez Mierzeję Wiślaną

271
Podziel się:

Okmarit zamierza uruchomić przewozy towarów masowych. Zarząd portu w Elblągu przygotowuje inwestycje, by zachęcić innych partnerów. Planuje współpracę z duńskim Vordingborgiem — pisze "Puls Biznesu".

Jest pierwszy chętny na transport przez Mierzeję Wiślaną
17 września zostanie oficjalnie otwarty kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną (East News, Przemek Swiderski/REPORTER)

Oficjalne otwarcie kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną nastąpi 17 września tego roku. Tego dnia przepłyną nim pierwsze jednostki — poinformował 5 kwietnia wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.

Jak zauważa "PB", dotychczas spodziewano się, że kanał będą użytkować przede wszystkim armatorzy organizujący turystyczne rejsy pasażerskie.

Pierwszy chętny na transport przez Mierzeję Wiślaną

Zgłaszają się jednak także podmioty zainteresowane świadczeniem usług w segmencie cargo. To np. polska agencja transportowa Okmarit, dotychczas działająca w portach Trójmiasta i Pomorza Zachodniego. Ma też biuro w Elblągu, skąd zamierza rozwijać działalność. Do tego nie wystarczy jednak przekopanie Mierzei Wiślanej - potrzebna jest także rozbudowa infrastruktury w elbląskim porcie i okolicy - czytamy.

Port Morski Elbląg pieniądze na konieczne inwestycje planuje pozyskać z UE. "Planowana jest m.in. budowa obrotnicy umożliwiającej obsługę statków do 160 m i pogłębienie wejścia do portu. Port czeka także na nowy most powyżej miejscowości Nowakowo, bo dzięki temu będzie można zlikwidować most pontonowy, stanowiący przeszkodę nawigacyjną" - czytamy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Spór o port w Elblągu. Minister apeluje do samorządowców

Arkadiusz Zgliński, dyrektor Portu Morskiego Elbląg, powiedział gazecie, że wraz z prezydentem Elbląga planuje pojechać do Danii i podpisać list intencyjny o współpracy z duńskim portem Vordingborg. "Duński port specjalizuje się m.in. w przeładunkach materiałów budowlanych, drewna itp., więc jest szansa, że współpraca z Elblągiem będzie dotyczyła np. przewozu tego typu towarów" - podaje "PB".

Przekop Mierzei na finiszu. Jest data otwarcia

Nowa droga wodna z Zatoki Gdańskiej przez Zalew Wiślany do Elbląga to odcinek o długości blisko 25 kilometrów. Kanał i cały tor wodny będą miały pięć metrów głębokości.

Koszt całej inwestycji pierwotnie miał zamknąć się w niecałych 900 mln zł. W 2020 r. Ministerstwo Infrastruktury jednak podało, że prace pochłoną w sumie blisko 2 mld zł. Wzrost wynikał m.in. z rosnących cen materiałów budowlanych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(271)
Vss
2 lata temu
Tusk i tak powie że to PO i PSL planowało i miało to zrobić i plany były w biurku i nodze od stołu w biurze Nowaka to spec od budowy dróg na Ukrainie tak wybudował te drogi że Rosjanie po rozpoczęciu wojny toną na Polach bo byle jakie drogi i to trzeba zapisać mu na plus że tych dróg nie wybudował.
Vss
2 lata temu
Jakoś jest cicho że strony opozycji i rosyjskich ekologów Thun i reszta lewackiej bandy nie protestują bo widzą że to był dobry pomysł , że ludzie przy tej inwestycji będą mieli pracę taki rząd jak PiS to szczęście dla naszego narodu Polskiego w następnych wyborach PiS będzie miał poparcie 45% a tunel Świnoujście następna do godność dla Polaków.
APPLICARE
2 lata temu
Ostatnim wyjcom z PO , na pohybel !!!!!!!!!!
historia magi...
2 lata temu
A ci z Kaliningradu już wyją aby ich wpuścić do Polski i na Litwę , .....nic z tego ,a gdzie byliście jak blokowano nam cieśninę ??
AKU AKU
2 lata temu
17 września , dla Rudego ... dzień sądu ostatecznego ... AMEN
...
Następna strona