Cecha, która odstrasza ludzi w pracy. "Poważna czerwona flaga"

Jest jedno zachowanie, które rujnuje wzajemne zaufanie w miejscu pracy - uważa Heidi K. Gardner, amerykańska specjalistka w zakresie doradztwa biznesowego. Jej zdanie, prezesów i pracodawców odstrasza, gdy przypisujemy sobie cudze zasługi.

Takie zachowanie może mieć dwa podłoża – zauważa GardnerTakie zachowanie może mieć dwa podłoża – zauważa Gardner
Źródło zdjęć: © Getty Image | Westend61 / Fotoagentur WESTEND61
Michał Krawiel

Heidi K. Gardner, współzałożycielka firmy konsultingowej Gardner & CO, zdobyła prestiżowy tytuł Distinguished Fellow na Harvard Law School. W rozmowie z CNBC Make It podkreśla, że przypisywanie sobie cudzych zasług niszczy zaufanie w zespole i zniechęca liderów.

Gardner podkreśla, że taka postawa może wynikać z dwóch przyczyn: "braku rzetelności lub braku kompetencji". Osoby przywłaszczające pomysły, które nie są efektem ich pracy, nie tylko postępują nieetycznie, ale również okazują brak szacunku dla wysiłku innych.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Prowadzą second hand. Ściągają towar za milion złotych

Nie potrafią docenić, że na ich sukces pracują także współpracownicy, co jest dla mnie poważną czerwoną flagą - stwierdza ekspertka.

Przypisywanie sobie cudzych zasług nie jest w porządku

Często zdarza się, że ludzie działają w ten sposób nieświadomie, na przykład wtedy, gdy indywidualnie przyjmują pochwały za pracę całego zespołu, lub prezentują pomysły wypracowane podczas "burzy mózgów" jako własne, pomijając udział innych osób.

Ekspertka podkreśla, że praca zespołowa jest kluczem do indywidualnych sukcesów pracowników oraz całej firmy. Ważne jest zachowanie pełnej transparentności. Jeżeli ktoś przypisuje sobie cudze zasługi, według Gardner, traci zaufanie.

Legendarny inwestor Warren Buffett również przykłada dużą wagę do wiarygodności i przejrzystości. Jak stwierdził w przemówieniu na University of Florida w 1998 roku, "szukamy ludzi inteligentnych, z inicjatywą i uczciwych". Buffett podkreśla, że to uczciwość stanowi fundament, a jej brak może zniweczyć wartość inteligencji i kreatywności.

Aby poprawić produktywność i jakość pracy zespołowej, konieczne jest promowanie "mądrej współpracy". Jest to podejście, w którym członkowie zespołu wspólnie rozwiązują problemy, każdy wnosząc swój unikalny wkład. Przy zagwarantowaniu transparentności, ta metoda buduje zaufanie w zespole.

Źródło artykułu: Julia Grzesiek
Wybrane dla Ciebie
Budowa bez pozwolenia. Sejm poparł poprawki Senatu
Budowa bez pozwolenia. Sejm poparł poprawki Senatu
Więzienie za rażące przekroczenie limitu prędkości. Ustawa trafi do prezydenta
Więzienie za rażące przekroczenie limitu prędkości. Ustawa trafi do prezydenta
Nowelizacja ustawy górniczej. Sejm przegłosował odprawy dla górników
Nowelizacja ustawy górniczej. Sejm przegłosował odprawy dla górników
Sejm za ujednoliceniem sposobu obliczania powierzchni użytkowej mieszkania
Sejm za ujednoliceniem sposobu obliczania powierzchni użytkowej mieszkania
Ambasador USA: Polska to jeden z cudów tego świata
Ambasador USA: Polska to jeden z cudów tego świata
Zapłacą ludziom za wymianę okien. Lotnisko rusza z akcją
Zapłacą ludziom za wymianę okien. Lotnisko rusza z akcją
Nagły zwrot Amerykanów. Zmieniają decyzję ws. rosyjskiego giganta
Nagły zwrot Amerykanów. Zmieniają decyzję ws. rosyjskiego giganta
Szybka kolej połączy Londyn i Niemcy. Podpisano memorandum
Szybka kolej połączy Londyn i Niemcy. Podpisano memorandum
Ważna umowa dla tysięcy Polaków. Poczta zdobyła gigakontrakt na obsługę sądów
Ważna umowa dla tysięcy Polaków. Poczta zdobyła gigakontrakt na obsługę sądów
Orange Polska zawarł nową umowę społeczną. Zakłada dobrowolne odejścia
Orange Polska zawarł nową umowę społeczną. Zakłada dobrowolne odejścia
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 4.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 4.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 4.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 4.12.2025