Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. TOS
|
aktualizacja

Jest głos kolejnej firmy ws. reklam w TV Republika

1989
Podziel się:

W niedzielę 7 stycznia wygasa umowa dotycząca reklam firmy Media Expert w Telewizji Republika. Nowej nie będzie - twierdzi Business Insider Polska. Tym samym więcej spotów tej sieci widzowie TV Republika, kierowanej przez Tomasza Sakiewicza, nie zobaczą.

Jest głos kolejnej firmy ws. reklam w TV Republika
W ostatnich tygodniach narosło sporo kontrowersji wokół TV Republika (East News, Wojciech Strozyk/REPORTER)

- Spoty reklamowe w TV Republika nabyliśmy od brokera medialnego w pakiecie wraz z prawem do emisji reklam świątecznych i noworocznych w pozostałych kanałach telewizyjnych. Ważność tego pakietu kończy się 7 stycznia 2024 r. - poinformował rzecznik Media Expertu Michał Mystkowski w odpowiedzi na pytania serwisu Business Insider Polska. Potwierdził tę informację w rozmowie z money.pl. W sprawie przyszłości głosu zabrać jednak nie chciał.

BI twierdzi jednak, powołując się na nieoficjalne ustalenia, że nowej umowy już nie będzie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Odcinek 3 - Od prowadzenia firmy głowa nie boli – jak zarządzać firmą bez stresu

O TV Republika, której redaktorem naczelnym jest Tomasz Sakiewicz, zrobiło się wyjątkowo głośno po ostatniej wypowiedzi Jana Pietrzaka na temat imigrantów. W minioną niedzielę satyryk powiedział w jednym z programów TV Republika: "mam okrutny żart z tymi imigrantami, że oni liczą na to, że Polacy są przygotowani, bo mamy baraki. Mamy baraki dla imigrantów: w Auschwitz, w Majdanku, w Treblince, w Stutthofie. Mamy dużo baraków zbudowanych tu przez Niemców. I tam będziemy tych imigrantów, wpychanych nam nielegalnie przez Niemców, ponieważ nielegalni nie są ci ludzie, którzy uciekają do lepszego świata".

Nie była to jedyna skandaliczna wypowiedź na ten temat. W środę dziennikarz Marek Król polecił, aby imigrantów "zaczipować jak psy", ewentualnie "wytatuować", bo "będzie taniej".

Reklamodawcy się wycofują

Słowa te doprowadziły do reakcji części reklamodawców. W środę o zakończeniu współpracy ze stacją poinformowała sieć sklepów IKEA. Szwedzki gigant tłumaczy, że nie miał pojęcia, iż jego reklamy pojawiają się w TV Republika. Tak wynika z treści oświadczenia skandynawskiego producenta mebli.

"Sprawdziliśmy z domem mediowym, który w naszym imieniu odpowiada za zakup czasu reklamowego w mediach. TV Republika od niedawna jest częścią pakietu stacji tematycznych, oferowanych przez Polsat. Pakiet kupuje się w całości, nie byliśmy świadomi zmiany oferty. Od 4 stycznia 2024 r. nie będzie już naszych reklam w TV Republika" - wyjaśniła w mailu do redakcji gazeta.pl Katarzyna Broniarek-Niemczycka, dyrektorka komunikacji IKEA Retail.

W środę wieczorem zareagował również mBank. "Nie wspieramy działań tej stacji, dlatego wstrzymaliśmy emisję reklam" - poinformował bank na platformie X.

W czwartek, w odpowiedzi na pytania money.pl, firma napisała: "mBank zdecydowanie nie zgadza się z poglądami głoszonymi na antenie Telewizji Republika i sprzeciwia się mowie nienawiści. Obecność reklam w tej stacji to efekt błędu domu mediowego, który kupuje w naszym imieniu czas antenowy w stacjach telewizyjnych. Natychmiast wstrzymaliśmy publikację kolejnych spotów w Telewizji Republika".

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
media
reklama
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(1989)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
Henryk S.
3 miesiące temu
Lidl to niemiecki sklep, i tak tam nie kupuję, bo niemiecki, Jakoś mi nie brak towarów z tego sklepu, zatem reklam mi też nie będzie brakowało.
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
Dziękuję za r...
rok temu
Dziękuję za reklamę TV Republika
Emeryt 55
rok temu
To już media mnie nie zobaczą
Obiektywny
rok temu
Co innego jak się wypowiada na temat straży granicznej wtedy żadne korpo nie są oburzone i niczego nie zrywają
...
Następna strona